🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 180

(ثبت: 245496) بهمن 28, 1400 

 

خــدايـي كــه مــي باشــد آمـــرزگار
بــشـــر را نــموده مـعـمـــاي كــار
بــشـــر هــر چه كـارش فزونتـــر كنــــد
نــيايـــد بـه كاري بــَرِ كــــردگار
٭٭٭
خــدا را نشــايــد كـه مقيـــاس كـــرد
به رأي و به كارش كـه احسـاس كـــرد
خــدا قــادر اســت بر همـه كار نيــك
كـه كـار نــكو هــركه احــداث كـــرد
٭٭٭
پايان عمــر آدم بايــد به نيـكــي آيـــد
نوبخـت و نوجوانـي رو سوي نيكــي آيــد
پيــري و نوجوانــي علمــش نــدانـد آدم
در سختــي و ضلالــت عمرش به آخر آيــد
٭٭٭
زنجير مُلــك دنيــا بر بسته شــد به پايــت
تا از دلــت برون رفت بر عاقبـت وفايــت
اول مگر نگفتنــد در راه آن مــرو پيـــش
من هم دوباره گفتــم از بهــر آن وفايــت
٭٭٭
اولاد با عدالــت، عــدلش كنـد هـدايـت
هرجا كه حرف حق زد كمتر كند عداوت
اولاد با شـجاعت ، سـد است بر شـرارت
چون نيتش چنين است از حق كند حمايت
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 28, 1400

    سلام و درود
    روح تان شاد، در این روز عزیز و هماره در سایه ی لطف پروردگار

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مدینه ترکاشوند

    بهمن 28, 1400

    سلام
    درودتان استاد عااالی
    مانا باشید🙏🏻🌹🥀🌹🌻

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سرفراز باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      :2: :2: :2: :2: :2: :2: :2:

  3. علی احقاق جهرمی

    بهمن 28, 1400

    درودها جناب مصطفایی

    یادشان گرامی

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سرفراز باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      :2: :2: :2: :2: :2: :2: :2:

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا