🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 21

(ثبت: 237438) فروردین 5, 1400 

 

اي روح آدميـزاد ، بر خـود كه آشنايـي
بـر طبق قـول قرآن ، از روح آن خدايـي
در كار شر و فاسـد هـمره مشو به نفست
اين كار گـر نكردي ، حتماً تو با صفايـي
٭٭٭
در بزم نـوجوانان ، سر كـي توان در آري
با اين خـمودي خود اصلاً نكـرده كاري
روح از مقام رب است غافل مـباش از خود
گويا تو خود ندانـي از امر كردگـاري
٭٭٭
امان زِ مردم جهان به خود نظر نـمي كنند
طريق كجروي چرا زِ خود به درنـمي كنند
ره فنا گرفته انـد ، به راه عافيت نـي اند
لباس عافيت چرا زِ حق به بر نـمي كنند
٭٭٭
به عمر خود اگـر كه يك نظر كننـد
به راه حق و معرفت توان كه صد هنركننـد
فقان زِ جـمله آدمـي كه راه حق نـرفته اند
فساد و فتنـه را به خويش حمله ور كننـد
٭٭٭
جان بـرادر ، تـو نصيحـت شنــو
تـا بـتوان كار كنـي ، نـو بـه نـو
گـر گِـره افتـاد ، به هـر كار تـو
كار تـو باشـد ، به نصيحـت گـرو
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. کبری محمدی

    فروردین 5, 1400

    سلام
    مثل همیشه عالی
    قلم تان ماندگار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 8, 1400

      سلام و درود بانو
      نظر لطف شماست
      شادکام باشید
      سال نو مبارک
      🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  2. حسین شیرکوند

    فروردین 6, 1400

    🏵️🌺🏵️🌺🏵️🌺🏵️

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 8, 1400

      سلام و درود استاد
      نظر لطف شماست
      شادکام باشید
      سال نو مبارک
      🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا