🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 234

(ثبت: 247260) اردیبهشت 5, 1401 

 

حسن كار خدا گفتي و ابر و باد و بارانــش
كز اول تا الي آخر همه باشند به فرمانــش
به دقت كار خود بنگر مطابق كُن به امر حق
مطابق كار خود بنما به اول عهد و پيمانش
٭٭٭
ياران چه مي توان گفت از ضجر اين زمانـه
دايم به مـا بگيـرد بيـهوده صد بهانـه
ما را نـمي گذارد بر كار خـود بكوشيــم
از تيـر خـود بگيـرد بـر كار مـا نشانــه
٭٭٭
افــراد نــاروا در مــا كننـــد روانـــه
تا مال و ثـروت ما بيـرون كشنــد زِ خانــه
مـا را به انحصار خودخواه ، خـود در آرنـد
تا دسترنـج مـا را بر خـود كننــد خزانــه
٭٭٭
يارب كجــا بـجوييـــم افــراد مهربانـــه
كـز بهـر ما بگوينـــد احكام عادلانـــه
فـردي كه حق شناســد يا حكم حق بداند
مي ترسد آن بگويد ، آن حرف جاهلانـــه
٭٭٭
از دست ما بگيرنــد آسـايــش زمانــه
از خـود سري بگيرنــد مردم به ما بهانــه
مـا هر چه حق بدانيم يا حرف حق بگوييم
زجري به ما رسانــد از ضرب تازيانــه
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سارا رحیمی

    اردیبهشت 5, 1401

    درود بر شما
    روح استاد شاد
    سلامت باشید🌺🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 8, 1401

      درود ها استاد بانو
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. رحمت الهی بر روح بلند جناب مصطفائی بزرگوار💐

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 8, 1401

      سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا