🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 315

(ثبت: 249521) مرداد 4, 1401 

 

هر كه مي پويد به راه و جنبه جسماني اش
خار پاي ملت است، آن فطرت ناداني اش
حضرت عيسي بن مريم را ، كه بردارش بزد
ويليام رومي از آن جنبه نفساني اش
٭٭٭
فرد نادان پي بَـرَد بر جنبه شيطاني اش
هر كه انسان است ، پويد ره سبحاني اش
ميثم تمار را ، مردم چو بر دارش زدنـد
كم نشد ، آن جنبه روحاني و عرفاني اش
٭٭٭
هر كه دل بندد به پاي فطرت شيطاني اش
عاقبـت گـردد فـداي جنبه نفساني اش
سلسله نفساني است ،فطرت بي باك آن
هي فزونتر مي كند ، آن سلسله جنباني اش
٭٭٭
داد از آن فرد بي دين ، داد از ناداني اش
فكر آن نَبـوَد به جز بر جنبه جسماني اش
فكر آدم رو به جهل است، ولي نادانتر آن
عقل آن كي مي رسد ، بر جنبه رحماني اش
٭٭٭
هر كه دانا دل بُـوَد ، از جنبه روحاني اش
خويش را بسپارد آن بر رحمت رحماني اش
مرد دانا دل نـبندد دل، به باد اين جهان
چون خدا گفت ، اين جهان را فاني اش
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. مریم محبوب

    مرداد 4, 1401

    ميثم تمار را ، مردم چو بر دارش زدنـد
    كم نشد ، آن جنبه روحاني و عرفاني اش

    🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام و درود بانو محبوب
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سلام
    چقدر دلنشین

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. نسرین حسینی

    مرداد 5, 1401

    زیبا بود

    درودها برشما جناب دهنوی ارجمند

    🌺🌺❤❤

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا