🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 317

(ثبت: 249571) مرداد 6, 1401 

 

كسي كه فكر نكو، بهر كارداني كرد
هـزار كار معيّـن ، كه در نهانـي كرد
هر آنكه در ره علم و ادب پيش رَوَد
به راه علم و ادب ، كار پاسباني كرد
٭٭٭
خـداونـدي كه امـر خـود بيان كرد
چه فـردي را به امـرش پاسبـان كرد
هـر آن كس امـر حق را ، كرد اجـرا
خـدا آن را به كارش ناتوان كرد
٭٭٭
خـدا بر حكـم خـود ، حاكـم نـدارد
بشـر را خـود به خـود وا مي گذارد
كسـي طاعـت كنـد يا هـر كه نا كرد
نـمي دانـم كداميـن ، دوسـت دارد
٭٭٭
حرف با معني، يقيناً شوق مرد افزون كند
تا بر آنجايي كه شايد جان خود قربان كند
حرف هر دانا دلي ، تأثير در قلب آورد
حرف دانـا دل بُـوَد ، تأثير از يزدان كند
٭٭٭
حرف اگر سنجيده شد بر فهم ملت رهبر است
حرف با معني به طبق گفته هاي داور است
حرف با معني كس اَر بشنيد و بنمودش عمل
از براي خلق عالم ، بهتر از هر گوهر است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 6, 1401

    درود ها بر شاعر
    روحشان شاد و یادشان گرامی باد
    🌿🌹🌹🌹🌹🌿

    • سلام و درود بانوی گرامی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا