🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 358

(ثبت: 251293) شهریور 26, 1401 

 

در ملك جهاني بُوَد ، اين گشت و گذارم
بر صاحب اين ملك ، نبردم سـر كارم
خودكامي من چيست در اين مملكت دوست
گر دوست نـيارد ، نظري رو به ديارم
٭٭٭
برادرا به خودسري مرو ، بيـا كنار ما
بِـسنج حرف نيك و بد زِ گفتگوي كار ما
هر آنكه در جهان بشد رفيق و دوست و يار ما
به صدق دل رفيق شد ، به نقشهاي يار ما
٭٭٭
خوش آن طريقه اي كه شد چو آن طريق يارما
همان طـريقه مي بُود، هميشه انتظا ر ما
چنان امين و محرم است دراين زمين يار ما
كه هستي بشر توان سپرد به دست يار ما
٭٭٭
به دام مرگ مي افتي ، نيابي خود ستايي ها
به چنگال اجل آيي به جاي خود نمايي ها
سرت بر زير چنگال اجل هست و ترحم نيست
دَم مرگت زِ خود بيني و طريق بي وفايي ها
٭٭٭
گر که آن قدرت حق ، حافظ كردار من است
پس چرا آفت دوران ، پـي آزار من است
يارب اين علم سياست زِ كه باشد زِ كجاست
قدرتت از چه سبب حافظ هر اهرمن است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    شهریور 26, 1401

    🌷💐🌿🌷💐🌿🌷

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 27, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. فریبا نوری

    شهریور 26, 1401

    گر که آن قدرت حق ، حافظ كردار من است
    پس چرا آفت دوران ، پـي آزار من است
    يارب اين علم سياست زِ كه باشد زِ كجاست
    قدرتت از چه سبب حافظ هر اهرمن است
    ٭٭٭

    گلایه صادقانه و درد دل خالصانه ای با خدا
    درود
    🌷🌷🌷

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 27, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 26, 1401

    جناب مصطفایی ارجمند
    شعرهایی زیبای شما را دوست دارم
    روح شاعر شاد باد .
    🌸🌸🌸🌸🌿🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 27, 1401

      سلام و درود استاد بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا