🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 436

(ثبت: 253832) آذر 19, 1401 

 

فساد و كينه جويي است ، براي حكم راني است
براي حكم حق كه نيست ، براي مُلك فاني است
كسي كه حكم حق شناخت ، جفا به كس نمي كند
براي خلق آن خدا ، به مثل پاسبـاني است
٭٭٭
يارب حسن از لذّت دنيـا ، به بَـرَش نيست
امروز مجسم شد ، كه فـردا اثـرش نيست
اين طُـرفه طِـلسمي است كه بر دست تو باشد
از صحبت در محضرت ، اصلاً خبـرش نيست
٭٭٭
دنيـا به اين بزرگي از بهـر من وطن نيست
مالش به اين زيادي ، جز يك كفن به من نيست
از مُـلك و مـال دنيـا ، جـز يك كفن نَـبُردم
قابل به كار عقبـي ، اين كهنه پيرُهـن نيست
٭٭٭
دانشسـراي اين جهان ، درمان نكرده درد را
دانش ندارد اين زِ خود ، وِل كُن تو اين ولگرد را
دانش اگر از حق بـُوَد ، هر درد را درمان كند
دانش ندارد اين زِ حق ، درمان نـدارد درد را
٭٭٭
اي جان ، رهـا بنمـا اين دانش دل سـرد را
بيرون بكن از اين سرت ، اين جهل جنگ سرد را
هـر جنگ سردي ، كـي به اصلاح بشـر بود
سودت زِ جنگ سرد چيست وِل كُن تو اين سردرد را
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 19, 1401

    درود بر شما دوست عزیز

    یاد و خاطر استاد مصطفایی گرامی باد

    روحشان شاد

    زنده باشید به مهر

    💐🍃🙏👏👏🌹❤️

    • درود بر شما استاد گرانقدر
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا