🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 48

(ثبت: 239086) اردیبهشت 29, 1400 

 

خداونـدا غمـم افـزوده تـر شـد
درخت عيش و كيفم بي ثـمر شـد
درخت شادي ام ، خواهـم بـبينـم
زِ فيض و رحمتت پُـر بار و بر شـد
٭٭٭
خداونـدا بزرگـي را تـو داري
بـه من هم مي توانـي برگمـاري
اگـر ناچيزي هستـم ، من بر تـو
تو خود هستـي ، به من پروردگـاري
٭٭٭
خدا به كار خودم هرچه من نظر كردم
نشد مطابق كارَت به هر قدر كردم
تعجبـي كنم از كار خود ، خداونـدا
كه كاردست تو مي بود ومن هدر كردم
٭٭٭
زِ بـاد نـخوت دنيـا مـرنـجيد
شـما در ملك دنيـا مثل گنجيـد
بگفتنـد ، گنـج در ويرانه ها هست
از اين ويرانـه دنيـا بسنجيـد
٭٭٭
آدم گـر از اراده ، به گردون سرآورد
نتوان سـر از اراده يزدان در آورد
گِرد زمين و دور فضا ره نـجويد آن
جز آنكه سر بـه امر خدايش بياورد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. مدینه ترکاشوند

    اردیبهشت 29, 1400

    🌻🌷🌸💐🌹🏵️🌺

  2. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 29, 1400

    درود بر شما
    زیباست
    بخصوص رباعی چهارم🍃

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 30, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. کبری محمدی

    اردیبهشت 29, 1400

    سلام
    اثری زیبا و پر از اندیشه های عالی
    یادشان ماندگار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • طارق خراسانی

      اردیبهشت 30, 1400

      خداونـدا غمـم افـزوده تـر شـد
      درخت عيش و كيفم بي ثـمر شـد
      درخت شادي ام ، خواهـم بـبينـم
      زِ فيض و رحمتت پُـر بار و بر شـد
      جانش قرین رحمت الهی باد آمین
      🌹🌹🌹🌹

      • حسن مصطفایی دهنوی

        اردیبهشت 30, 1400

        سلام و درود استاد خراسانی
        سپاس از حضور پر مهرتان
        سربلند و پاینده باشید
        خدایش رحمت کناد ، آمین
        🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 30, 1400

      سلام و درود بانو محمدی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. لیلا موسوی پناه

    اردیبهشت 31, 1400

    درودها بزرگوار

    همه ی ابیات عالی بودت👏👏👏🌹🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا