🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوره ی کرونایی!

(ثبت: 259399) اردیبهشت 24, 1402 
دوره ی کرونایی!

 

سلام! پیر طریقت که یاریم کردی
شراب وصل درون مجاریم کردی

خزان ز جان و دل خسته ام فراری شد
چو مبتلای جنون بهاریم کردی

مقیم ساوۀ عشق تو بوده ام همه عمر
چه شد که راهی اکناف ساریم کردی!؟

به دل سپاری خود افتخار بودم و بس
نیازمند تـو بــر ســـر سپاریم کردی

فزون زشصت وسه سال آهوی شما بودم
رسیدی ازره و چون اسب گاریم کردی!

کلاغ وش نکنم مشق راه رفتن کبک
یقین کنم اگر ای جان قناریم کردی

به عزلتی که قرنطینه نام آن باشد
خوشم که در هنر ِ بچه داریم کردی

مرا دوباره نگارا به شیره کش خانه
فگار بردی و یار نگاریم کردی

به اختلاس مرا جرأت ورود نبود
از آن تو معتقد رشوه خواریم کردی

اگرچه سکۀ یک پول هم نمی ارزم
به دوره ی کرونایی هزاریم کردی!

🐎 🐎

 

 

نقدها
  1. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 24, 1402

    پایگاههایی چنین باید محلی مناسب برای تضارب وتعاطی افکار ، تعامل ادبی و آموختن به (دومعنا) باشد….غزلی از شاعری می خواندم که در آن کلمات: دیوار و خندان و آزاد و لغاتی از این دست را قافیه قرار داده بود.ذیل غزل کذا بیش از ده کامنت ترحیب و تشویق و تعریف نهاده شده بود بی آن که یکی از بازدیدکنندگان اشاره به اشکال مهم قافیه در آن کرده باشد.با خود گفتم خدا نکند که این پایگاه مشیّدالارکان هم مثل بسیاری از پایگاههای مشابه به صورت وبلاگ شخصی برای هر شاعر در آید.اگر بنا باشد در چنین جاهایی آدم با رموز و دقایق ادبی آشنا نشود در رجوع به کتب متنوع ادبی اعم از عروضی و غیره و فرهنگسراها و مراکز مختلف ادبی و … هم آشنا نخواهد شد.

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 24, 1402

    سلام و درود بر گرامی استادم

    طنز زیبایی ست
    جانم فدای یک تار مویت

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  2. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 24, 1402

    *پیرمرد اخمو؛ مترجم و نویسنده ی 100 کتاب و قهرمان بوکس!
    می دانید کیست؟….به بخش مطالب سری بزنید!

  3. مهرداد مانا

    اردیبهشت 24, 1402

    سلام
    عاشق چنین آثاری هستم

    • عباس خوش عمل کاشانی

      اردیبهشت 24, 1402

      مانای عزیز را درودها….از حسن عنایتتان سپاسگزارم.
      🌸🌸🌸🌸🌸

  4. سلام ودرود استاد خوش عمل عزیزوارجمند
    لذت بردم
    همیشه طنازباشید وسربلند
    🌺🌺🌺

    • عباس خوش عمل کاشانی

      اردیبهشت 24, 1402

      درود بر سیّدالشعراء عزیز…..از حسن توجه و نظر بلندتان ممنون و دعاگویم.

  5. معین حجت

    اردیبهشت 24, 1402

    درود استاد خوش عمل بزرگوار …
    مثل همیشه عالی…
    دستمریزاد 💐💐💐👏👏👏

  6. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 25, 1402

    درود استاد عمل کاشانی
    مثل همیشه خواندنی و آموزنده سروده اید.
    برایتان آرزوی سلامتی و شادکامی همراه با طول عمر دارم
    👏🌺🌺👏👏🌺🌺👏👏🌿🍃

  7. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 25, 1402

    پروردگارا! تو را به جلال وجبروتت سوگند فرصت میلاد هیچ هنرمندی را در خانواده های تهیدست فراهم مکن…آمین.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا