🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دور از عطر گل به دود پناه

(ثبت: 216647) آبان 21, 1398 

علّتی هست گو به ما دانا
با امیدی ز نا امیدی ها

دور گردیم با شما جوشیم
تا هویّت میان ما مانا

عقل در سر به آرزویی خوش
گر چه دلواپسی کند غوغا

شهر را رؤیتی دیارِ جهان
گُل به خشکی میان خلق نما

دور از عطر گل به دود پناه
زیستی با غبار ما هر جا

گر تمدّن به دور از فرهنگ
جنگلی هست زندگی به ریا

گر چه اشرف بشر در این عالم
رؤیتی این بشر اسیرِ بلا

چه کنم حُکم هست قانونی
ارزشی لا که دور قانون را

کم فروشی چرا ؟بشر خاکی
عادلی باش همچو والیِ ما

 

ولی اله بایبوردی

29 / 07 / 1398

 

 

نظرها 16 
  1. امیر جلالی

    آبان 21, 1398

    گر تمدّن به دور از فرهنگ
    جنگلی هست زندگی به ریا

    البته این قطعه جای بحث دارد و مختصر به عرض برسانم که تمدن بدون فرهنگ معنایی ندارد. فرهنگ است که تمدن را می سازد.
    اثر را در کل بسیار ارزشمند و قابل احترام دیدم و آموختم از قلم توانمند شما. درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 21, 1398

      سلام

      استاد جلالی ارجمند

      تمدّنی بدون عملکرد فرهنگ را می خواهیم چکار ….

      در حُکم :

      در درون شهرم و قانون جنگل این تنم
      .
      .
      ممنون از نگاه ارزشمندتان

      شادکام باشید

      🌈🌈🌸🌸🌺🌸🌸🌈🌈

  2. درودبرشما جناب بایوردی
    شعرخوبی خوندم🌻🌼🌻

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 21, 1398

      سلام

      سرکار خانم بهمنی

      ممنون از همراهی تان

      🌸🌸🌺🌸🌸

  3. مهتاب ایزدسرشت

    آبان 21, 1398

    سلام
    همیشه گریزان ازقانون جنگلیم
    درمیان جنگلی ها…
    احسنت استاد

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 21, 1398

      سلام

      سرکار خانم ایزد سرشت

      ممنون از همراهی تان

      🌈🌈🌸🌺🌸🌈🌈

  4. علی معصومی

    آبان 21, 1398

    🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌷🌸
    سلام و درود

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 21, 1398

      سلام

      استاد معصومی عزیز

      سپاس از همراهی تان

      🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸

  5. سپیده طالبی

    آبان 21, 1398

    عقل در سر به آرزویی خوش
    گر چه دلواپسی کند غوغا…

    بسیار زیباست و به معنا استاد گرامی
    درودتان باد🌺

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 21, 1398

      سلام

      سرکار خانم طالبی

      ممنون از همراهی تان

      🌸🌸🌺🌷🌸🌸

  6. هادی بیابانی

    آبان 21, 1398

    سلام استاد با قلم خود دردها و حقایق جهان امروز را نوشته ای بسیار هنرمندانه درود بر شما💐🙏🌹❤️

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 21, 1398

      سلام

      استاد بیابانی ارجمند

      سپاس از همراهی تان

      در پناه حق

      🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸

  7. سلام و درودها جناب بایبوردی

    قلمتون نویسا باد

    🌹🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 22, 1398

      سلام

      استاد کاظمی عزیز

      سپاس از همراهی تان

      🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸

  8. طارق خراسانی

    آبان 21, 1398

    سلام و درود

    اگر چه در سفرم ولی همیشه بیاد عزیزانم هستم
    امشب فرصتی شد تا به بوستان زیبای عزیز جانم سری بزنم
    مثل همیشه زیبا و سر َسبز

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 22, 1398

      سلام

      استاد خراسانی ارجمند

      ممنون از حضور پر از مهرتان…

      سفرت بخیر …

      در پناه حق

      🌈🌈🌸🌺🌸🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا