🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوست داشتن ابدی

(ثبت: 256312) بهمن 27, 1401 

 

از پنجره‌ی اتاقم
دستانم را بیرون می‌آورم
روی ابرها، نامت را می‌نویسم
و تو را در آغوش می‌گیرم
من، برایت بارها خواهم مُرد
چون تو همانی
که باید
برایت بارها مُرد…

محمدرضانعمت پور

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (6):

نقدها
  1. بهمن 27, 1401

    سلام و درود
    عرض ادب
    صبحِ حضرت‌عالی بهشت

    و امّا بعد…
    “از هرچه بگذریم سخن از شعر خوشترست”

    شاید اگر صورخیال تطبیق با تعلیق داشت دست می‌توانست بر ابر نویسا باشد امّا آقا محمدرضا عزیز با نوعِ طراحی جناب‌تان کمی دست از بامِ شعر افتاده و به قولِ ادبا صورخیال جاخالی داده است!

    نکته بعدی

    و تو را در آغوش می‌گیرم

    تورا
    حشوست

    مثلاً می‌توانستید بنویسید

    در آغوشت می‌گیرم

    در سطر زیر نیز (من) شامل حشوست

    من، برایت بارها خواهم مُرد

    برایت بارها خواهم مُرد

    التفات بفرمایید (من) اثری در سطر ندارد

    امیدوارم حمل بر جسارت نفرمایید فضولی و کمی تا قسمتی ویرایشش کردم!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــ

    پرواز می‌‌دهم از پنجره
    راست‌پنج‌گاهِ دست را
    تا رویِ پیراهنِ ابر سرِ صبر
    بنویسد زنده باد ری‌را
    زیرا…
    زیرا ری‌را
    غنج می‌رود
    می‌میرد دلبخواهت
    کبوترِ دست‌ و دلبازِ دل!

    • بهمن 28, 1401

      درودها بر شما گرانقدر
      ممنونم وقت گذاشتید
      استفاده خواهم کرد از فرمایشات جنابعالی
      سپاسگزارم از مهرتان⚘️⚘️

نظرها
  1. سلام مجدد

    ببخشید حواسم نبود با کاربری وارد نشدم نقد از بنده‌ست

  2. مهرداد مانا

    بهمن 28, 1401

    سلام
    و در پیوست فرمایشات جناب لاهیجی بنده نیز اضافه کنم که برای اینکه دستانم را بنویسیم یا دستهایم ؟ باید دید کدامشان در روانتر شدن موسیقی شعر اثرمندی بیشتری دارد ؟ و البته فکر کنم کلا علامت جمع عربی برای واژگان فارسی ناصواب باشد .

    • بهمن 28, 1401

      درودها بر مانای عزیز
      موافقم با دیدگاه‌ ناب‌تان
      روان‌تر شدن موسیقی در شعر
      درود بر نگرش‌تان
      شادزی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا