🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 انتظار

(ثبت: 267636) بهمن 21, 1402 

 

از او بی‌خبرم!
و هیچکس نمی‌داند
دلم، گوزنی‌ست زخمی…

 

محمدرضانعمت پور

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. فریبا نوری

    بهمن 21, 1402

    درود.
    گوزن زخمی نمادی از نا امیدی به زیبایی در این شعر کوتاه نشسته است.
    عنوان شعر در رابطه با این پایان‌بندی انتظاری بی‌فرجام را تداعی می‌کند.
    بی خبری از او، علت زخمی شدن گوزن دل راوی را آشکار می‌سازد
    علتی که هیچکس آن را تا این لحظه نمی داند
    همه سطرها همسویی عاطفی دارند با گوزن زخمی.
    این همسویی عاطفی از مسیر آکادمیک در طراحی آناتومی شعر به دست نیامده است بلکه یک همسویی نخستین و بدوی را در دل خود دارد که از پرسپکتیوِ در لحظۀ شاعر نسبت به موضوع و احساسش نسبت به آن شکل گرفته است. به همین دلیل است که ما در عین سادگی در این اثر عمق می بینیم مثلا این که این عشق و این انتظار و این بی خبری یک راز است یا از آن مهمتر: ساده لوحیِ ناشی از پاکدلی در یک انتظار بی فرجام، آگاهی از آن و نا امیدی که در کالبد گوزن زخمی خود را در شعر نمایان کرده است.

    درودها🌹🌿🌹

    • محمدرضا نعمت پور

      بهمن 22, 1402

      درودها بر شما بانو نوری گرانقدر
      سپاسگزارم از وقتی که گذاشتین
      و به زیبایی و لطیفی و موشکافانه برایم نوشتین.
      دقت شما در زمینه نقد رفیع و مرتفع می‌باشد و چشم‌انداز کور را بسیار خوب می‌بینید و نطق می‌کنید
      ممنونم که هستید
      تندرست باشید به مهر، بانو🌺🌺

نظرها
  1. مهدی محمدی

    اسفند 5, 1402

    سلام و عرض ادب شعرتان زیباست قلمتان تابان 🌺

    • محمدرضا نعمت پور

      اسفند 6, 1402

      درود بر شما
      ممنونم از همراهی ارزشمندتان
      همیشه سرافراز و پیروز باشید
      در پناه حق

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا