🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دّرِ دریای دری

(ثبت: 4656) مرداد 28, 1396 

شعری که در آن فرصتِ اندیشه نباشد

هر کس که سراییده – بدان یاوه و مُفت است

صاحب قلمی کز قلمش بهره نگیرد

شایسته ی فحش و سخنِ زشتِ کلُفت است

جاوید، کلامی که در آن پند و گهر را

چون دّرِ دری در صدفِ واژه نهفته ست

از ” نون و قلم ” نانِ به دریوزه نجویید

امروز نه هنگامه ی صلح است و نه خُفت است

تک بیتِ گهربار  بیارزد به کتابی

کز سیصد و هفتاد غزل جفت به جفت است

ناوَرز خمیری که به تُرشی نرسیده –

در سفره بیات است و در مَجمعه هُفت است

هشدار که یک مصرع ناپخته به دیوان

از”عَرش به فرش” ات زند و موجبِ اُفت است

در محضرِ شیخِ اجل این مرثیه خواندیم…

گفتیم که یا شیخ صحیح است؟ بگفت: است

مهدی صادقی مود

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):