🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دین

(ثبت: 261393) تیر 31, 1402 

 

دین مکتب دانش و کمال است

آیین خدای متعال است

دین شیوه و رسم زندگانی است

دین مکتب عشق و مهربانی است

دین حلقه ی وصل به آسمان است

دین شیوه و راه عارفان است

دین رحمت و نور و خیرخواهیست

دین پاکی و حکمت الهی است

امروزه ولی دگر چنین نیست

این بازی موذیانه دین نیست

دین گشته دکان سود جویان

بازیچه ی دست زور گویان

ابزار نفاق فتنه سازان

توجیه حضور حقه بازان

جمعی بنشسته در کلیسا

غارت بکنند بنام عیسی

جمعی به کنیسه حکمرانند

در فکر چپاول جهانند

یک عده بنام دین اسلام

تبلیغ کنند دروغ و اوهام

دیگر نتوان ز دین مدد خواست

یا اینکه دلیل مستند خواست

چون اغلبشان سفسطه بازند

بنشسته روایتی بسازند

یا آنکه حدیث جعلی آرند

تا برسر خلق کلاه گذارند

در بازی ادیان و مذاهب

همواره خداست فرد غائب

دینی که معرف خدا نیست

جز جعل و دروغ و ادعا نیست

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا