🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رخصت بده

(ثبت: 246382) اسفند 29, 1400 
رخصت بده

رخصت بده

رخصت بده که شب شوم
سراسر سکوت و تاریکی
ستاره و ماه را
بخوانم به بزم غم اندود هجر
ای روشنای روزگارانم
رخصت بده ، که شب شوم
تنهایی ، بی انتها ….
من فریادی بی پژواک شدم
بارانی بی ابر
خنده ای بی لبخند
از درون به درون فرو ریختم
شبیه بارش پرسش های بی جواب
ای روشنای روزگارانم
رخصت بده که شب شوم
مانند کوله بار دلهره ای صامت بر دوش
که سنگین و سرد
شانه های امیدت را در پنجه یاس می فشارد
بی بهانه ی تو … چه خالی ام از دلیل
شوقم کبود می شود بی نفس در درون
غوغای رفتنت ، آرامش جهانم را
به آتش کشید سخت
ای روشنای روزگارانم
رخصت بده که شب شوم
به چاه درونم فرو روم ، فرو افتم
می دانم دیگرهیچگاه
در سرزمین آغوش من
آفتاب تنت طلوع نمی کند
ای روشنای روزگارانم
رخصت بده ، لحظه ای رخصت بده
در کوچه های آشوب زده ذهنم
گام بر ندار ، آواز نخوان ، صدایم نکن
بگذار ، بگذار زمان بر دیوار دلم تکیه کند ، بنشیند
بگذار کودک تپش ، آرام گیرد و
به خوابی همیشگی ، بستر بیابد
ای روشنای روزگارانم
رخصت بده که شب شوم
تاریک … تاریک … تاریک

امیر جلالی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 29, 1400

    سلام و درود به عزیز جانم

    سال نو و آغاز قرن 15 هجری خورشیدی مبارک

    در پناه خدا 🌿❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌿

    • امیر جلالی

      فروردین 7, 1401

      درود و عرض ادب خدمت دوست بزرگوار و مهربانم جناب خراسانی ارجمند ، بنده حقیر هم متقابل سال جدید را خدمت شما تبریک عرض نموده و برای آن وجود نازنین تندرستی ، موفقیت و سربلندی روزافزون را خواستارم. درود بر شما

  2. محمدعلی رضاپور

    اسفند 29, 1400

    سلام و درود و ارادت
    شب و روزتان نورانی در پناه عشق

    سال و قرن جدیدتان خجسته باد

    • امیر جلالی

      فروردین 7, 1401

      جناب رضاپور عزیز ، سال نو بر شما هم مبارک ، تندرست و موفق باشید و درود بر شما

  3. فریبا نوری

    اسفند 29, 1400

    بگذار کودک تپش ، آرام گیرد و
    به خوابی همیشگی ، بستر بیابد
    ای روشنای روزگارانم
    رخصت بده که شب شوم
    تاریک … تاریک … تاریک

    درودها جناب جلالی گرانقدر
    شعری سراسر اندیشه و احساس

    در آستانه سال نو برای شما و عزیزانتان تندرستی و شادی و برکت آرزو می کنم و برای این سایت آرزو می کنم از متانت و زیبایی این قلم هر چه بیشتر بهره مند شود.

    🌷🌷🌷🌷🌷

    • امیر جلالی

      فروردین 7, 1401

      سرکار خانم نوری ، با عرض سپاس و قدر دانی از لطف و عنایت شما و با آرزوی بهترین ها برای شما ، مهر و لطف خداوند در سراسر زندگیتان جاری و آرامش همچون ابری پر بار بر زمین دلتان بارنده… درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا