🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ردای رحمت

(ثبت: 268949) فروردین 20, 1403 

 

سپاهِ پادشاهِ “شب” به سَروَرَش سلام کرد
به حکمِ ظالمانه ای “سپیده” را به دام کرد

به هر کجا که شیهه ای از اسبِ سرکشی شنید
سرش جدا به خنجری کشیده از نیام کرد

شقاوت از شرافتی که شد شعارِ اغتشاش
شکایتی به نزدِ شب به وقتِ صرفِ شام کرد

قشونِ پستِ قاتلان به حکمِ قاضی القضات
به طرزِ وحشیانه ای شکار و قتلِ عام کرد

جهالت از جدالِ با جوانه هم اِبا نکرد
جنازه اش بجا نهاد و خونِ او به جام کرد

توان تکیده شد ز تیر و بعد از آن تبر شروع
به تکّه تکّه کردنش به اختیارِ تام کرد

اراده استقامتش به انتها رسید و “اشک”
به ارتحال و نعشِ او ادای احترام کرد

تمامِ کوچه ها ز کین به خاک و خون کشیده شد
سکوتِ مطلقی کفن به پیکرِ کلام کرد

ولی به وقتِ وحشت و وداعِ شعر و واژه ها
سفیرِ وحدت آمد و علیه شب قیام کرد

ردای رحمتی پُر از سُرور و رنگ و رایحه
به باغِ نیمه جان بداد و قصّه را تمام کرد

حمید گیوه چیان

 

 

 

نظرها 12 
  1. برهان جاوید

    فروردین 20, 1403

    درود بر شما
    زیبا و خواندنی
    موفق و پیروز باشید
    🌺🌺🌷👏👏👏

    • حمید گیوه چیان

      فروردین 20, 1403

      درود بر برهان عزیز
      سپاس بیکران بابت حضور سبز و پر مهرت دوست بزرگوارم.
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏❤️❤️❤️

  2. طارق خراسانی

    فروردین 20, 1403

    ولی به وقتِ وحشت و وداعِ شعر و واژه ها
    سفیرِ وحدت آمد و علیه شب قیام کرد

    ردای رحمتی پُر از سُرور و رنگ و رایحه
    به باغِ نیمه جان بداد و قصّه را تمام کرد

    سلام بر حضرت دوست

    آفرین بر قلم توانای شما عزیز جان

    در پناه خدا شاد و سربلند باشید 🌹

    • حمید گیوه چیان

      فروردین 20, 1403

      درودها استاد
      حضور پر مهرتان همواره موجب مباهات و دلگرمی است.
      بسیار بسیار از بذل توجهتان سپاسگزارم.
      دعا میکنم هرچه زودتر شادی مهمان دلتان شود.
      پاینده باشید🙏🙏🙏❤️❤️❤️

  3. معصومه بیرانوند

    فروردین 20, 1403

    سلام و درود بر شما
    بسیار زیباست
    لذت بردم

    • حمید گیوه چیان

      فروردین 20, 1403

      درود بر بانوی ادیب و فرهیخته سرکار خانم بیرانوند
      قدم بر چشم نهادید. سپاس از همراهی پر مهرتان.
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏💐💐💐

  4. معین حجت

    فروردین 20, 1403

    درود حمید آقای گرامی …
    دستمریزاد👏👏👏🌺🌺🌺

    • حمید گیوه چیان

      فروردین 20, 1403

      درود و ارادت استاد
      بینهایت سپاس بابت لطف همیشگیتان
      شاد و سلامت باشید.🙏🙏🙏❤️❤️❤️

  5. مدینه ترکاشوند

    فروردین 21, 1403

    احسنت بسیارزیبا قلمتان نویسا لذت بردم ❤️👏👏🌺

    • حمید گیوه چیان

      فروردین 21, 1403

      درود بر بانو ترکاشوند شاعر گرانمایه و ارجمند
      سپاس از اینکه با حضور سبزتان رونق بخش صفحه ی این حقیر هستید.
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  6. فرامرز عبداله پور

    اردیبهشت 3, 1403

    درود
    زیبا و دلنشین و با معنا و پراحساس
    سروده اید
    🙏❤⚘
    رقص قلمتان ابدی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا