🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رستگاری

(ثبت: 249732) مرداد 10, 1401 

 

در نهایت عشق جاری می شود
غصّه از دل ها فراری می شود

این زمستان پُر از ناباوری
عاشق ناز قناری می شود

خوشهٔ سرد تگرگ بی حیا
پای گل ، در آبیاری می شود

گرم می گردد دمای عاشقی
دل دچار بیقراری می شود

جای باران ، ابر می بارد شراب
از زمین رفع خُماری می شود

غُنچه می روید به قلب آدمی
فصل شور و می گساری می شود

می رسد آخر گون بر سبزه زار
دشت غم در رستگاری می شود

عاقبت حُلقوم خشک دلبری
با شراب بوسه یاری می شود

ماه می بوسد لب خورشید را
وقت رفع غمگساری می شود

هر چه حکمت پاسخت را داده خیر
با طلوع رحمت آری می شود

تیر کینی که به پَر آمد پدید
قاتل باز شکاری می شود

چون بشر سازش کند با دوستی
دشمنی در سوگواری می شود

در نهایت با خروش لاله زار
موسم بادِ بهاری می شود

آدمی می میرد امّا عاقبت
آدمیّت یادگاری می شود

سروده : بابک حادثه

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 10, 1401

    سلام

    واقعا خدا تو را دوست دارد
    آن اراده را خدا داد
    این طبع را خدا لحظه به لحظه شکوفاتر می کند
    دوستانت می دانند چه کرده و چه ها می کنی
    آفرین
    جاوید باد این آتش عشق درسینه ی بابک حادثه.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👏🌹👌🌿

    • علی احمدی

      مرداد 10, 1401

      عرض ارادت خالص استاد و سرور گرانمایه جناب خراسانی

      در دریای ادب و تواضع حضرتعالی بنده زورقی شکسته هم

      نیستم بزرگوار . مهرتان افزون باد و دست بوسم

      🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌸

  2. مریم محبوب

    مرداد 10, 1401

    💐💐💐

    درود بر شما

    💐💐💐

    • علی احمدی

      مرداد 11, 1401

      سپاسمندم سرور والاقدر مهرتان افزون باد 🌺🌺🌺🌺

  3. علی احمدی

    مرداد 11, 1401

    درود ها جناب یغمایی خوش آمدین .

    به مادر ترزا می گویند راهپیمایی ضد جنگ است شما هم شرکت کنید . ترزا گفت عنوان جنگ باشد نیستم حتی علیه جنگ بروید و هر گاه راهپیمایی صلح بود مرا دعوت نمایید . در خصوص زدودن غم به تفصیل در ابیات این شعر سخن گفتم . در آن بیت دقیقا منظورم رفع پدیده پوچ و زننده ای به نام زدودن غم است . وقت زدودن غم رفع گردیده و خود نگرش غم زدایی نیز باید نابود گردد . تا زمانی دنبال غم زدایی باشیم یعنی وجود غم را پذیرفته ایم . ابتدا خود غم سپس موجودیتش و در آخر ابزاری که غم می زداید باید نابود گردد تا شادی علاوه بر مفهوم شکوفا شود . جسارتا گزینه نقد را بستم بزرگوار

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا