🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رمضانا! تو بهترین ماهی….

(ثبت: 1663) خرداد 17, 1395 

آمـــد از راه بـــــا ســـــرافـــــرازی

مـــــاه تزکیّــه ، مـــــاه خـودسـازی

مـــــاه از خویــش تا خـــــدا رفتـن

تا بـه ســـرچشمـــــه ی بقـــا رفتن

مـــــاه پــرواز با دو بــــال قنـــوت

از زمیــن تــــا صــوامــــع ملکـوت

مـــــاه عــرفــــان و عشق ورزیدن

همه جــــا جلـــــوه ی خــدا دیدن

***

مــرحبـــا دلکش آمــــدی ای ماه

لطف کـردی ، خوش آمدی ای ماه

آمــدی تــــا شکــــوفه هـای دعا

گل کنــــد در تمـــــام ثانیـــه ها

رمضـــانـــا! تـو بهتـــریــن ماهی

چـــون کــــه ماه ضیافــت اللّهی

رامــــش روح و راحـــــت جانی

هــــم از آن رو بهــــــار قرآنی

***

سفره گستردتا که صاحبِ خوان

از کَرَم کــــرد جملــه را مهمان

چیددرسفره گونه گونه خوراک

چه خوراکی! لذیذ و طاهروپاک

لقمه ها ، لقمه های نــور و صفا

در طبق هایی از بلـــــور دعــا

ای فراخوانده سوی خوان خدا

چه عــزیـز است میهمان خدا

میهمانا! ز جــان و دل بشتاب

میزبان اوست خویش رادریاب

بهتر است از هــزار ماه تمام

لیله القـــــدر او به ماه صیام

لیله القدر را چو درک کنی

هرچه غیرازخداست ترک کنی

***

خوش بحال کسی که سی روزه

همه انـــــدام او بــــود روزه

چشم وگوش وزبان وبینی ودست

شکم و پا و هرچه دیگر هست

هرکه اینگونه روزه داری کرد

رو به جنّـــات رستگاری کرد

خوش عمل هرکه بود دررمضان

ترک منکـر نمود در رمضان

روزهایش قبول درگاه است

بهره مند از نعیم این ماه است.