🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رو به شاعری که…

(ثبت: 265826) آذر 2, 1402 

 

تا کی سوار حادثه‌ها، در سفر شوی
با چشم بسته وارد پیچِ خطر شوی ؟

هیزم شوی برای اُجاقی عقیده سوز
مجروح از قساوت تیغِ تبر شوی ؟

تا کی مدیحه خوانی خان قجر کنی
مغموم از شماتتِ اهل هنر شوی ؟

همسان شاعری که شرافت نمی‌شناخت
بیگانه با شجاعت و شور و شرر شوی ؟

تا کی رَوی به مسلخ اندیشه‌های تر
آشفته از تهاجم توپ و تشر شوی ؟

اینک بیا به دیدن ارابه‌های مرگ
تا بلکه از خیانت خود با خبر شوی

پَر زن از آشیانه‌ی جغدان بیشه‌زار
تا همنوای مخلص مرغ سحر شوی

برگرد از این گذر که مسیر مصیبت است
هرگز به چند باره نباید که خر شوی

 

 

 

نظرها 15 
  1. عادل دانشی

    آذر 2, 1402

    درود معین عزیز

    پَر زن از آشیانه‌ی جغدان بیشه‌زار
    تا همنوای مخلص مرغ سحر شوی

    غزلی بسیار زیبا و وزین .. مثل همیشه عالی سرودی 🌸🌺🌷🌹

    • معین حجت

      آذر 2, 1402

      درود جناب دانشی بزرگوار …
      سپاسگزارم …نظر لطف شماست🙏🙏🙏💐💐💐

  2. برهان جاوید

    آذر 2, 1402

    درود استاد حجت گرامی
    بسیار زیبا و ارزشمند
    پاینده باشید
    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️

    • معین حجت

      آذر 2, 1402

      درود جناب جاوید …
      سپاس از محبت همیشگی شما🙏🙏🙏💐💐💐

  3. صفا یغمایی

    آذر 2, 1402

    درودجناب آقای حجت بزرگوار
    مثل همیشه زیبا وعالی
    موفق باشید.
    🌺🌺🌺

    • معین حجت

      آذر 2, 1402

      درود و ارادت …
      سپاسگزارم…بزرگوارید 🙏💐

  4. مهدی سیدحسینی

    آذر 2, 1402

    درود جناب حجت
    با آرزوی توفیق الهی 🌹🌹

    • معین حجت

      آذر 2, 1402

      درود…بزرگوارید 🙏💐💐

  5. علی معصومی

    آذر 2, 1402

    تا ریزه خوار سفره سالوسی خودی
    مانده است تا که ادم اهل تظر شوی
    ♡♡♡
    عالی است جناب حجت نازنین
    🌿🌹👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    • معین حجت

      آذر 2, 1402

      درود بر دوست خوبم مهندس معصومی عزیز…
      سپاسگزارم 🙏🙏🙏💐💐💐

  6. جناب معین حجت درود بر شما و این قلم زرنگار
    در پناه خداشادکام باشید
    🙏💐🙏🌸🙏🌺🙏💐🌿

    • معین حجت

      آذر 2, 1402

      درود بر بانو خیاط‌پیشه بزرگوار…
      زنده باشید بانوی گرامی…
      🙏🙏🙏💐💐💐

  7. درود و عرض ادب بر استاد حجت. سروده ای فاخر را مهمانتان شده و لذت بردم. زنده باد و دستمریزاد
    🌼🌼💛🌼🌼.

    • معین حجت

      آذر 4, 1402

      درود جناب وحدتی…
      سپاس از لطف شما 🙏🙏🙏💐💐💐

  8. شعر زیبا و فاخری دستمریزاد👏👏👏🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا