🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زاد….

(ثبت: 264975) آبان 6, 1402 
زاد….

در دوزخ اوهام چرا سوخته باشی
زاد تو بهشت است گر اندوخته باشی

ای پیرو ابلیس درون قبله بگردان
کز جلوه ی حق معرفت آموخته باشی

بر لات و منات دل و جان سنگ حرام است
گر بر هبل نفس نظر دوخته باشی

از نفحه ی فردوس ولا مگذر و مگذار
تا دوزخی از آتش افروخته باشی

گر آهوی این دشت نبودی شرف این است
کاندر طلبش ضیغم پا سوخته باشی

وارستگی از رسته ی توحید طلب کن
گر دل به زر ناسره نفروخته باشی

تا جامه ی احرام ز خون است مباح است
«عباس» چرا در پی هندوخته* باشی؟

_________________
*هندوخته (همدوخته)درگویش کاشانی پلاس و زیراندازی است که با کهنه رشته های اضافی پارچه های مختلف به هم می دوزند.

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آبان 6, 1402

    سلام و درودها بر استاد گرانمهرم

    غزلی معرفت آموز و سراسر پند و زیباست
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌🌱

  2. معین حجت

    آبان 6, 1402

    درود بر استاد فرزانه جناب خوش عمل …
    بسیار نغز و دلنشین سروده اید استاد جان👏👏👏💐💐💐

  3. صفا یغمایی

    آبان 6, 1402

    درودها جناب استادخوش عمل کاشانی
    عزیز
    مثل همیشه زیبا عالی و دلنشین.
    لذت بردم و آموختم
    موفق و سلامت باشید.
    🌺🌺🌺

  4. 🙏🙏🙏
    “وارستگی از رسته ی توحید طلب کن
    گر دل به زر ناسره نفروخته باشی”
    من اگر از شعر یکی از عرشه نشینان تمجیدی بکنم بر او چیزی نیفزوده ام بل که خود را شناسانده ام و این در مورد استاد خوش عمل صادق مصدق است، درود و مانا باشید 👍

  5. طلعت خیاط پیشه

    آبان 7, 1402

    احینت استاد
    مثل همیشه زیبا و خواندنی سروده اید
    🌸👏🌸👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا