🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زمزمه اى درهاى دلم را مى كوبد

(ثبت: 939) اسفند 15, 1394 
زمزمه اى درهاى دلم را مى كوبد

‎هر روز، چشمانِ تو بر من مى تابد
‎روى سِنِ متروكه ى دنياى سردم 
‎خوشرنگ ترين شعر جهان را مى ريزد
‎در حنجره ى زخمىِ آوازِ زردم
 
‎از تيرگىِ آينه هايم مى رويَــــد
‎در لحظه ى پژواك تو يك دنيا خورشيد
‎آغوش وا كن به شبِ بى مهتـــــابــم
‎كوتاه كن فاصله ام را تا خورشيد
 
‎همسفر هر قاصدكِ ناآرامم
‎مثلِ غبار از راه سفر بر مى خيزم
‎سايه ى به سايه درد، كنارم مى آيد
‎مى گذرم تا از همه دنيا بگريزم 
 
‎ابرِ سياهى بغضِ زلالى مى بارَد
‎روى شعورم ياد تو نم نم مى جوشد
‎لاىِ تَزَلــــزل گاهِ گُسَلهاى ترديــــــد
‎زلزله اى با منشأِ مبهم مى جوشد
 
‎نام بلندت راه دلم را مى بندد
‎روى سكوتم صاعقه اى مى افروزد
‎ثانيه ها در بُهت حضورت مى مانند…
‎زير نگاهت بود و نبودَم مى سوزد
 
‎درد دلم را حس غريبى مى شويَد
‎خستگى ام را دست كسى برمى دارد 
‎ساده كنـــارِ جــــارىِ پاكِ تكرارت
‎سوسن و ياس و نرگس و مريم مى كارد
 
‎شعر تو مى بارد به لب آه آلودم 
‎خاكسترِ صدسال عطش را مى روبَد
 
‎”سُبحانَـــِكَ يــالآٰ اِلٰهَ اِلّا اَنت” 
 
‎زمزمه اى درهاى دلم را مى كوبد…

نقدها
  1. سلام وعرض ادب شاعر ارجمند غزل آرامش

     از آنجا که نظرم در اینجا منحصر در ضرب آهنگ است ضمن تایید نظر سایر دوستان واستادان شاعرم از جهت آنکه نظری مستقل بنویسم نه تبلیغی خاص عرضه می دارم مارش پس از ترانه ای مشهور و موفق اصیل را به خاطر آوردم ضمن آنکه هیچ هجای مغلوبه ای ندیدم همچنین قلب ها یعنی هجاهای مقلوبه درست بودند و تسکین ها هدفمند و براساس اختیارات شاعری نشسته اند بسیار زیبا وفنی سروده اید بی تملق تمام سروده های این قلم بکر و عالی هستند سپاس

نظرها
  1. سوگند صفا

    اسفند 16, 1394

    سلااااام و درود عسل بانوووو

    خیلی خیلی خوشحالم از خوندن شعرتون

    که برام درسه…

    و من شاگرد…

    بند آخرتون که خیلی به دلم نشست اما کلا عاااااالی

    زنده باشین

    یاحق

  2. بانو حقا که نظیر ندارین

    بی نهایت درود…..

    درپناه خدا

  3. سمانه تیموریان

    اسفند 16, 1394

    عرض سلام

    بسیار زیبا بود 

    دستمریزاد 

  4. نگار حسن زاده

    اسفند 16, 1394

    سلام و عرض احترام غزلبانوی عزیز

    شعر بسیار ناب و خوش وزنی بود

    اولین بارم بود که در وزن ‎"سُبحانَـــِكَ يــالآٰ اِلٰهَ اِلّا اَنت"  شعری رو میخوندم و واقعا زیبا و دلنشین بود

    درود بر شما

    همواره در اوج باشید

  5. رضا محمدصالحی

    اسفند 16, 1394

    شعر تو مى بارد به لب آه آلودم 
    ‎خاكسترِ صدسال عطش را مى روبَد
    ‎"سُبحانَـــِكَ يــالآٰ اِلٰهَ اِلّا اَنت" 
     ‎زمزمه اى درهاى دلم را مى كوبد…

    سلام بانو آرامش ارجمند 

    گفتن از فخامت کلام و شکوه قلم شما حتمن عباراتی تکراری است چرا که به شخصه همیشه در صفحه ی شعر شما به التذاذ معنوی و ادبی شایانی رسیده ام و این چهار پاره ی عالی که هنرمندانه به وزن و شیوه ی قرائتش در پاره ی پایانی اشاره کرده اید گواهی است بر  مدعای من : که شعر غزل آرامش پیش رو و جلو دار است 

    دست مریزاد بانوی ادیب 

  6. 13401340

    اسفند 16, 1394

    سلام و درود بر شما 

    بسیار زیبا 

  7. عسل رادمنش

    اسفند 17, 1394

    بانو غزل آرامش

    بسیار عالی بود/قلمتون ماندگار

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا