🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زندگی

(ثبت: 230333) مرداد 20, 1399 
زندگی

 

در مسیر باد می رقصد سوار زندگی
وه چه کوتاه است آهنگ نوار زندگی

محض یک لبخند چون از ما نماند یادگار
پس هزاران خنده بر ایل و تبار زندگی

چون نه شادی ها مدامند و نه سختی مستدام
شاد باید زیستن در کوچه سار زندگی

خار و خس از خُلق خود برگیر چون پایان عمر
شاد و خندان بشکفد گل بر مزار زندگی

سر به سر تا پای دوران سعی و صبر و همت است
مشق دل کن محضر آموزگار زندگی

عشق خوبان کعبه ی دل دار تا پروردگار
دست بر دستت نهد در سنگ سار زندگی

با سخاوت آشتی کن در کم و بود و زیاد
تا بجوشد چشمه سار جویبار زندگی

شادی و عشق و سخاوت این سه چرخ روزگار
می رساند گنج مقصد بر قطار زندگی