🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زندگی ..

(ثبت: 3941) اردیبهشت 9, 1396 

بسمه تعالی

 

عمر  چون کشتی ست بر آب روان زندگی

دست باید شست از     این  خاکدان زندگی

 

تا به خود آید درختی ، میوه ی شیرین دهد

می رسد از راه    دوران خزان زندگی

 

طعمه می گردد برای مورها  تا روز حشر

هر که   جا بگذارد   اسباب گران زندگی

 

مرده پندارید  او را که   ندارد مهر  ،  چون

نیست در چشمان او   نور  و  نشان زندگی

 

ای جوان  از تیر پیری  در جهان  ایمن نباش

عاقبت  چون حلقه می گردد     کمان زندگی

 

می شود کوتاه  از بسیـــــاری گفتار ،  عمر

چون سخن چینان  نده از کف عنان زندگی

 

 چشم هایت آسمانی می شود مانند آب

رنگ آبـــی می بری   از آسمان زندگی

 

پیش از اینکه چشم هایت را ببندد خاک گور

چشم پوشی کن تو  از     خاک جهان زندگی