🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرو

(ثبت: 251125) شهریور 22, 1401 
سرو

 

آنچه در سینه ی من در غوغاست
سرو آزاد فری ناپیداست

سرو، آئین محبت دارد
هر کجا هست محبت آنجاست

در دلم باغچه ای می بینم
که در آن باغچه سروی رعناست

تیغ بی رحم خزان، سردی دی
سال ها دیده ولی پا برجاست

این سخن بر لب یک غنچه شکفت
قامت سرو غرور دلِ ماست

گرچه جزئی ست ز دنیا اما
سرو از دیده ی من یک دنیاست

سرو آرام نگیرد هرگز
هرکجا چوبه ی داری برپاست

تیشه بر ریشه ی سروی مزنید
سرو خود آیتی از لطف خداست

نیست در طرف چمن مانندش
سرو آزاده ی من بی همتاست

نغمه ای می شنوم ، کز سروی ست
با عروسان چمن در نجواست

کاش هرگز نرود فصل بهار
که غمم زردی رخسار شماست

چیست منظور تو طارق از سرو؟
روح تصویر خیالی زیباست

 

 

 

 

نقدها
  1. علی معصومی

    شهریور 22, 1401

    درودها بر شما
    جناب خراسانی عزبز
    استاد من
    🔶️🔶️🔶️
    اگر یرای نماد سرو بنویسیم، خود کتابی مفصل است
    سرو از درختانی است که ریشه در فرهنگ ایرانی داشته و جایگاه ویژه ای در میان مردم دارد، قبل از اسلام، نقشینه های درخت سرو بجای مانده در تخت جمشید و یعد از اسلام در متون ادبی و… نشان از این نماد هنیشه سبز دارد

    • طارق خراسانی

      شهریور 22, 1401

      سلام و درود بر حضرت استاد معصومی گرانمهر
      دقیقا
      ضمن تایید فرمایشات حضرتعالی سرو در ادبیات ما نشاته آزادگی نیز می باشد
      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 22, 1401

    کاش هرگز نرود فصل ِ بهار
    که غمم زردی رخسار ِشماست
    درود بر شما جناب طارق ارجمند
    قلمتان سر سبز و دلتان بهاری باد
    👏👏👏💐💐💐💐

    • طارق خراسانی

      شهریور 22, 1401

      سلام و درود بر طلای کرمان
      شاعر فرهیخته پاک

      سپاس از مهر نگاهتان 🌿🌹🙏🌿

  2. سلام ودرود استاد
    زیباست…..احسنت👏

    • طارق خراسانی

      شهریور 22, 1401

      سلام و درود

      سپاس از حضور ناگهانی آن گوهر الهی
      دلتنگ خواهر عزیزم بودم

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  3. استار بزرگوارم
    ادیب فرزانه
    بی مانند و ظریف
    با حس و لطیف
    خیلی عالی بود ، ای کاش روزی من هم بتوانم اینگونه بسرایم
    سایه سار وجودتان با دوام
    سپاس

    • طارق خراسانی

      شهریور 22, 1401

      درودها بر جناب استاد شبگرد

      بزرگوارید عزیز

      سپاس از حضور پر نهرتان

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  4. امیر وحدتی "یگانه"

    شهریور 22, 1401

    درود و عرض ادب استاد گرانمایه و زرین قلم. لذتی وافر بردم مثل همیشه. استوار بمانید چون سرو.

    احتیاجی به سخن گفتن نیست
    سرو آزادی و این خود پیداست

    گوهر است یار “خراسانی” من
    سینه “طارق” من چون دریاست🌱🌱🌱🌱🌱🌱

    • طارق خراسانی

      شهریور 22, 1401

      سلام و درود

      دست و قلم شما را می بوسم
      محبت شما کهکشانی ست

      چون شکسته نفسی را ریا می دانم لذا بابت دوبیت تقدیمی زیبای تان سپاسگرارم

      در پناه خدا شادزی عزیز 🌿🙏❤️🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا