🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سوپر تکنولوژی

(ثبت: 210112) خرداد 1, 1398 
سوپر تکنولوژی

جیمبو سراسیمه درآمد از توی غارش
در مشت خود هی می فشرد آن دشمن اشکارش
جیمبو سراسیمه میان موج ها گم شد
جوّ از فشار موج نوری پر تلاطم شد
جای درختان صنوبر رسته آنتن ها
جیمبو نهاده سنگ خود را در فلاخن ها
جیمبو سر او می خورد گیج از فشار موج
موج و اشعه نور و ذره فوج اندر فوج
از کشف خود جیمبو حسابی هم پشیمان بود
آتش همان بهتر که در چخماق پنهان بود
جیمبو سواری خورده بس برشانهی امواج
او را گرفته سرگجه فکرش شده تاراج
تیر و خدنگ و نیزه با او دارد هر جا کار
آلودگیّ موج و نور و صوت بی هنجار
جیمبو چه روزی داشت آن موقع توی باغش
جیمبو همان به که نمی کوشید در دانش
امروز جیمبو در دل امواج می رقصد
زیر شعاع صفرویک لیلاج می رقصد !!!
جیمبو ندارد بیش از این سربسته با ما حرف
سر در گریبان کرده همچون مرغ ِ سر در برف .
۱۳۹۳/۶/۲۹- مشهد.

پ. ن: شعر در سبک فرم و رئال سروده شده، و تلفیقی از مدرنیسم، پسامدرنیسم، و کلاسیک است. برای مثال: سنگ چخماق برای آتش زنه، و نظریه نور و ذره، یا نظریه ابرریسمان، و صفر یک، …

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    خرداد 1, 1398

    درود بر شما جناب پژوهنده گرامی

    عالی ست
    دستمریزاد🌺

    • محمدحسین پژوهنده

      خرداد 2, 1398

      ممنونم استاد 💙
      این گونه شعرها خواننده ندارند، نه اینجا و نه آنجا، من که این شعرها را میسرایم برای خوانندگانی که در غیب ما اندرند میسرایم، چنانکه آنانی برای ما که نبودیم سردند.

  2. با عرض سلام خدمت استاد گرانقدر
    زیبا و دلنشین احسنت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا