🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 **خندهءمستانه**

(ثبت: 265977) آذر 8, 1402 

 

خوش بخند ای گل که بلبل خوش اسير دام توست
خنده ای مستانه زن بر او که مست از جام توست
بي نوا بلبل فريب رنگ و بو را خورده است
غافل است او زان همه مکري که در فرجام توست
يا به مهجوري کشاند وز خرد بيرون کند
يا ز پايش افکند زهري که شهد کام توست
بلبل اي بلبل نوا کم کن که گل را مهر نيست
بي وفايي و فراموشي از او انعام توست
اي گل خندان مبين کز پا بيفتد اين چنين
بلبل شوريده کاو عاشق به رنگ و فام توست
ده زکات روي و بوي خوب خود ای گل به او
کان فقير بي نوا محتاج بر اکرام توست
هر چه از جورت بگفتم پيش دل بنگر هنوز
بلبل طبع “پژوهنده” شگفتا رام توست

6/4/1351 – قاین

 

 

 

نظرها
  1. سلام و درود بر شما
    بسیار عالی

  2. درود بر شما جناب پژوهنده ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید
    🌸🙏💐🌸🙏🍃🌿💐

  3. طارق خراسانی

    آذر 8, 1402

    سلام‌و‌درود‌

    عاشقانه ی عارفانه ی زیبایی ست

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👌👌👏👏👏👏🌱

    • سپاس از حضورتان استاد نظر پاک شماست، من در واقع شاعر نیستم یعنی قدرت حاضری در اختیار ندارم که هر مضمونی را در هر قالبی بسرایم، آنچه دارم دریافتهای آماده از غیب ذهن من است، یعنی من فقط کاتبم. 🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا