🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

آخرین اشعار محمدحسین پژوهنده

قصه بيستم‌ ماه‌ صيام‌

قصّه‌اي‌ بود عجيب‌،

شعرنو-نیمایی

خوانش: 103

سپاس: 2

تعداد نظر: 2

 

به دانش گر چه باشم عالم دهر

رباعی

خوانش: 45

سپاس: 4

تعداد نظر: 3

 

خوش بخند ای گل که بلبل خوش اسير دام توست

غزل

خوانش: 86

سپاس: 4

تعداد نظر: 6

 

روز میلاد شما تبریک آذرماهیان !

غزل

خوانش: 76

سپاس: 2

تعداد نظر: 7

 

«هرگز نخورد آب‌ زميني‌ كه‌ بلند است‌»

غزل

خوانش: 78

سپاس: 6

تعداد نظر: 13

دوست دارم او بماند من فدای او شوم

اندر این دریای محنت ناخدای او شوم

رباعی

خوانش: 129

سپاس: 6

تعداد نظر: 9

 

*ملاح و مرد ملا*(۱)

مثنوی

خوانش: 66

سپاس: 7

تعداد نظر: 14

“شاطر عباس صبوحی خراسانی”

**بهانه**

غزل

خوانش: 123

سپاس: 5

تعداد نظر: 7

 

**بداهه**

شعر کوتاه

خوانش: 66

سپاس: 5

تعداد نظر: 2

 

آی .. اینجا یکی از دُردکشان نالان است

غزل

خوانش: 91

سپاس: 5

تعداد نظر: 6

 

يوسفم کجا هستي پاره دل من هاي

غزل چهارپاره

خوانش: 208

سپاس: 7

تعداد نظر: 5

 

عشق‌ از نو شعله اي‌ بر جان‌ فروخت‌

مثنوی

خوانش: 108

سپاس: 8

تعداد نظر: 6

*در سوگ بزرگی برای فقدان آن امام*

عزای کیست که عالم تمام، گریان است

غزل

خوانش: 124

سپاس: 5

تعداد نظر: 2

تعداد نقد: 2

 

یاد باد ایام وصل، آن روزگاران یاد باد

غزل

خوانش: 81

سپاس: 4

تعداد نظر: 4

 

خود را به خدا بسپار، آن دم که دلت تنگ است

ترجیع بند

خوانش: 400

سپاس: 9

تعداد نظر: 19

روز معلم را به همراهان فاضل کوشا و متعهدم تبریک میگویم، اما چرا روز ارتحال یک عالم متاله و معلم متادب به سنن الاهی را باید تبریک گفت، در مضمون این بیت رازش نهفته است:

یا کشتن است کیفر ما یا که سوختن

غزل

خوانش: 116

سپاس: 8

تعداد نظر: 8

 

قرآن به «ماه روزه» فرود آمد؛ از قضا

غزل

خوانش: 217

سپاس: 7

تعداد نظر: 7

تعداد نقد: 2

 

نوروز عيد ملي ايرانيان بود

چهارپاره

خوانش: 94

سپاس: 5

تعداد نظر: 5

 

مي‌ مي‌خورم‌ بي‌ جام‌ و بي‌ پيمانه‌

غزل

خوانش: 96

سپاس: 6

تعداد نظر: 3

 

مخور دریغ که صحرا پر از مغیلان است

غزل

خوانش: 100

سپاس: 4

تعداد نظر: 3