🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سید جیکاک

(ثبت: 5689) اسفند 23, 1396 
سید جیکاک

شعری سروده شده با الهام سرگذشت
 “سیّد جیکاک”
انگلیسی حقه بازی که خود را مجتهد و دارای کرامات جا زده بود تا از منافع انگلستان دفاع کند
انگلستان خانه ی جیکاک هاست
مرکز پیدایش ناپاک هاست
حقه بازی از وجودش می چکد
خون ملت های دنیا می مکد
گفت گاندی “مانده ام من پس چرا
غرق دریا ها نشد این نا کجا
چون که از بس نقره و گنج طلا
برده غارت از درون هند ما
باید آن سنگینی اش باعث شود
تا فرو در آب این کشور رود”
لیکن این غارتگر بی چشم و رو
چون طلب کاران میان گفتگو
می زند دم از حقوق آدمی
می کند برپا برایش پرچمی
یک نفر باید بگوید ….تویی
از همه غارتگران بدتر تویی

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مهران اسدپور

    اسفند 23, 1396

    درودها جناب علیخانی عزیز…

    دستمریزاد…

    بسیار زیبا و بجا سروده اید…

    توفیقتان افزون باد.

    • اسماعیل علیخانی

      اسفند 24, 1396

      سلام دوست عزیز

      ممنونم از لطف و همراهی همواره تان

      خوش آمدید

  2. طارق خراسانی

    اسفند 24, 1396

    سلام و درود بر شاعر نیز تیز بین 

    در خصوص جنایات روباه مکار پیر چه می توان گفت جز اینکه دعا کنیم  سایه ی شوم این حکومت کثیف از سر مردم انگلیس و جهان دور شود .

    انگلیس ۱۵۰ سال در هند حکومت را در دست گرفت و یک سرهنگ‌انگلیسی برای مدتی طولانی در هند سلطنت کرد .

    در اکثر کودتا ها  این جنایتکار دست داشته است.

    سپاس از شعر پاک شما

    در پناه خدا 

    • اسماعیل علیخانی

      اسفند 25, 1396

      سلام استاد

      ممنون از حضورتان

      استاد عرفان علامه طباطبایی حضرت آیت الله سید علی قاضی گفته اند که اگر دو کبوتر روی بام شما نشست بدانید حتما یکی از آنها انگلیسی هست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا