🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سی و نه

(ثبت: 3838) فروردین 24, 1396 

سبزه ها روی کوزه پژمرده

ماهیِ توی تنگ هم مُرده

همسرم سیبِ سرخ را خورده

اتفاقی که سالِ پیش افتاد …

 

بغض کردم درون چاهِ خودم

کاهدان من است و کاه خودم

اختلاف من و کلاهِ خودم –

و قضاوت که دستِ ریش افتاد

 

هفته ی چندمِ بهار شده

بدبیاری دوباره یار شده

گریه معنای انتظار شده

خنده بر گردن حشیش افتاد !

 

“سی و نه” سالِ پیش ، پشتم بود

سی و نه مَرد را که کشتم بود

تاس هایی که توی مشتم بود –

بر زمین خورد و جفت شیش افتاد

 

مهدی صادقی مود

 

برای تولدم که مصادف است با چندمین هفته از بهار …