🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شب سیاه

(ثبت: 267971) اسفند 5, 1402 

 

به شبِ سیاهِ دلها  نگهی چو ماه داری
تو بگو چگونه اینسان هبه ی پگاه داری

چو لهیب برق گونه که جهد از عالم راز
نظری مسیح آسا تو در آن  نگاه داری

بگشای رخ بر این دل که دگر ز پا فتاده
ز نفیر و ناله هایش تو شب سیاه داری

بگمان شدی زلیخا که نترسی از شماتت
به فسانه یوسفی را به درون چاه داری

به کرشمه ای فکندی دلِ دردمند ما را
تو دلِ شکسته ای را ز چه رو تباه داری

به چمن چو بلبلی تو که ز بهر گل بنالد
چو به گل نظر نداری هوس گیاه داری

دلِ پاکباز عاشق به تو باخت هستی خود
تو ز حسرت و ندامت غم و اشک و آه داری

تو چه پرده ای فکندی به «حدیثِ» دل فگارت
به در آیم از حجابم تو  مگو  گناه داری

 

#مدینه_ترکاشوند( حدیث)

 

 

 

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    اسفند 5, 1402

    درود بر بانو ترکاشوند
    بسیار زیبا سرودید
    سپاس از به اشتراک گذاری شعر زیبایتان👏👏👏👏💐💐💐

    • مدینه ترکاشوند

      اسفند 8, 1402

      درود برشما ادیب بزرگوار
      سپاسگزارم به مهر خوانده اید 🙏🌺🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 5, 1402

    درود بر مهربانوی ارجمند
    زیبا سروده اید و خواندنی
    ❤️❤️🌸🌺💐

  3. شیدا شهبازی

    اسفند 6, 1402

    سلام و احترام
    بسیار عالی
    بگمان شدی زلیخا که نترسی از شماتت
    به فسانه یوسفی را به درون چاه داری

    به کرشمه ای فکندی دلِ دردمند ما را
    تو دلِ شکسته ای را ز چه رو تباه داری
    👏💐

    • مدینه ترکاشوند

      اسفند 8, 1402

      سلام عرض ادب و احترام
      خدمت عزیز شاعره بانوی والامهر
      سرفرود محبت تان هستم
      🙏🌺🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا