🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعشعه ی عشق

(ثبت: 224499) فروردین 10, 1399 

 

شعشعه ی عشق
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
با شعشعه ی عشق شهادت چه کنم؟
درگیرم و درگیر شفاعت چه کنم؟
مبهوت ز اعمالم و افکار بشر
مستانه‌ام و مست قیامت چه کنم؟
با حب جهان عجین شده آب و گلم
جانانه‌تر از جان به فدایت چه کنم؟
شیدایی و شور عشق شد حرف حساب
مقبولم و مشمول کرامت چه کنم؟
جان شیشه و مرگ سنگ بر جام وجود
لب ریزم و سر ریز عنایت چه کنم؟
با روح مسیحایی خود زنده نما
سرزنده ز گوشه نگاهت چه کنم؟
با سرخی خون لاله‌های بی سر
مجذوب به جذبه شهادت چه کنم؟
تو راهبری و رهنما در همه جا
بی عشق امامت و ولایت چه کنم؟
ساقی منم و با لب عطشان به سویت
شفاف‌ترین راه هدایت چه کنم؟
ساقی منم و با لب عطشان به سویت
شفاف‌ترین راه هدایت چه کنم؟
—————————-
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 10, 1399

    سلام رسول جان
    شعر های شما روز به روز قوی تر و زیباتر می شود.
    این شعر هم واقعا زیباست و ابیات بسیار خوبی دارد.
    هدف از نمایش شعر در سایت بررسی شعر هم می باشد و اگر شاعری مایل نباشد شعرش مورد نقد و نکوهش قرار بگیرد آن شاعر رشد خوبی در سرودن نخواهد داشت.
    همین دیروز یا پریروز بود که عزیزی همین اشتباه شما در قافیه را داشت و به ایشان عرض کردم.
    ولایت، هدایت، عبارت، شهادت می توانند با هم قافیه شوند چون حرفِ “ت” ریشه ی کلمه است ولی فدایت و نگاهت نمی توانند با ولایت و شهادت و… هم قافیه شوند. چون حرف “ت” در فدایت ونگاهت ضمیر است.
    نگاهِ تو، فدای تو
    ضمنا سعی بفرمایید یک قافیه بیش از یکبار آن هم با فاصله تکرار نشود.
    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

نظرها
  1. علی معصومی

    فروردین 10, 1399

    درود بر شما
    ♡♡♡♡♡
    آفرین
    احسنت
    ♡♡♡♡♡
    🌺🌸🌺🌸🌺🌸

  2. درود بر شما🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا