🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شهر و آبادی ما هم خاک حاصلخیز دارد

(ثبت: 269092) فروردین 24, 1403 

 

شهر و آبادی ما هم خاک حاصلخیز دارد
هم طلا در نقطه ای از خطّه ی زرخیز دارد

دشتی از آلاله های واژگون دارد دیارم
هم عسل با طعم گل تا آخر پاییز دارد

هم حبوباتش به خوبی می شود صادر به خارج
هم که استعداد کشت سبزی و گشنیز دارد

پرورش می یابد آنجا قارچ در خاک ورآباد
باغ ما هم کشمشی های نشاط انگیز دارد

گله زن خاکی برای کشت تنباکوی اعلا
یا همان چیزی که باشد قیمتش ناچیز دارد

تا کلاغی فکر غارت کردن حاصل نیفتد
کدخدا دهها مترسک بر سر جالیز دارد

شاعرانی دارد آنجا مثل مردانی و فاضل
شاعری طنّاز هم در محفل شبدیز دارد

از وجود نخبه هایش می درخشد شهر امّا
نخبگانی در صف رفتن از آنجا نیز دارد

هر کسی از سنگهای تیمره دیدن نماید
اجر و پاداش فراوان روز رستاخیز دارد

در صدد بودم بکارم سیر در صحرای بابا
منتهی زرّین قبا از خوردنش پرهیز دارد

جای شعر ای کاش می شد مدّتی شلغم بکارم
چون خمین و زادگاهم خاک حاصلخیز دارد

#مهدی_سیدحسینی
@sheroshirini055
۹ / ۱ / ۱۴۰۳

 

 

نظرها 13 
  1. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 24, 1403

    درود بر شما
    بسیار زیبا سروده اید
    🌺🙏🌸🙏🌺🙏🌸💐🌿🍃

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 24, 1403

      درود خانم خیاط پیشه
      سپاس از نگاه زیباتون
      بهارتون سبز و با طراوت
      🌷🌷

  2. معصومه بیرانوند

    فروردین 24, 1403

    تا کلاغی فکر غارت کردن حاصل نیفتد
    کدخدا دهها مترسک بر سر جالیز دارد

  3. معصومه بیرانوند

    فروردین 24, 1403

    سلام
    عالیه

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 24, 1403

      سلام و درود
      سپاس از حضور گرمتون زنده باشید به مهر 🌷🌷

  4. صدیقه پناهنده

    فروردین 24, 1403

    درود .بسیار زیبا

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 24, 1403

      سپاسگزارم از حضور گرمتون
      زنده باشید به مهر 🌷🌷

  5. صفا یغمایی

    فروردین 24, 1403

    درودتان جناب سیدحسینی
    بسیارزیباست.
    🌺🌺🌺

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 24, 1403

      سپاس از لطفتون جناب یغمایی
      ممنون از نگاه زیباتون 🌷🌷

  6. مهدی محمدی

    فروردین 25, 1403

    سلام و عرض ادب قلمتان تابان

  7. برهان جاوید

    فروردین 25, 1403

    درود بر شما
    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 26, 1403

      سپاس از حضور گرمتون زنده باشید به مهر 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا