🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شکارِ اشک

(ثبت: 257708) فروردین 6, 1402 
شکارِ اشک

 

با دو تفنگِ سَـــر پُرِ چشمم

شلیک کردم سمتِ هر جایی

ضـــدِّ گلوله بود تنهـــایی!

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

نظرها
  1. سیدمحمدرضا لاهيجی

    فروردین 6, 1402

    ــــــــــــــــــــــــــ
    نامه‌ای به پسری که ندارم!
    ــــــــــــــــــــــــــ
    وارتان!
    روز و ساعت و دقیقه و لحظه و آنی که همه و همه از “تو” اظهار و ابرازِ رضایت کنند و شایسته‌ات خوانند بدان هویّت “تو” با پَر و خاف و خسی که باد هر سو امر کند می‌رود فرقی و توفیری ندارد و نمی‌کند، یعنی دیگر نه خودی که درختِ عام و خاصت بارِ شریف و سرشاری دهد و نه خویشی که امید به فردا و پس و پسین فردایت باشد، بلکه دور از جان شباهتت با میمون زیاد و با مردگان بسیار و با زندگان به اندک حرکتِ دست و پاست که حیوان نیز از سرِ فرضِ غریزه دست می‌جنباند و پا می‌رقصاند و می‌چَرد و می‌خورد و می‌لنباند و می‌بلعد و بارِ شهوتش را خالی می‌کند و می‌خسبد و می‌خوابد!

    وارتان!

    گوشت را بر حرف‌هایِ قاضیان ناراضی و نارضیانِ از خودمتشکرِ قاضی و قال‌هایِ لافِ‌اندودِ آدمیانِ هردم حامله به بد دیدن کر کن که روحت را آزرده، د‌‌لت را شکسته، جانت را پژمرده، وَ خودت را از خودت سیر و دلگیر و خسته و اراده‌ات را سست می‌کنند تا نیش‌شان از حالِ ملال‌انگیزت تا بناگوش باز شود!

    وارتان بدان!

    سکوت همیشه‌ٔ خدا جوابِ ابلهان‌ست و از برایِ اهلِ خرد و نظر، نه جایِ جواب‌ست‌ بر حمقِ احمق و نه فایدتی‌ باشد حتّیٰ در عتابِ فرد و افرادِ نادان!

    وارتان نازنینم!
    عزیزِ مهربانم!

    مِثل و به‌مانندِ کودکی باش که گوشش بدهکارِ کس و کسان نیست و حسادتِ غیر و اغیار را نه می‌بیند، نه می‌شنود، نه به دل می‌گیرد، نه خودرا به آن تلف می‌کند و راحتِ راحت بدی‌ها را نادیده و ناشنیده می‌گذارد و می‌گذرد!

    سیدمحمدرضالاهیجی
    ساکوتی.هند

    • سیدمحمدرضا لاهيجی

      فروردین 6, 1402

      سلام و درود جناب دکتر مدهوش

      شب خوش

      از لطف و بزرگواری حضرتعالی سپاسگزارم

      سلامت و سعادتمند باشید

  2. سیدمحمدرضا لاهيجی

    فروردین 6, 1402

    سلام

    سپاسگزارم

    حقیر شاگردی بیش نیستم
    استادی بمـاند برای اهلش

  3. فریبا نوری

    فروردین 8, 1402

    درودها دکتر لاهیجی ارجمند
    شعر و نامه هر دو بی اندازه اثرگذارند

    ◇◇◇

    من سه نامه به پسرم در اشعارم دارم در نامه آخر یکی از دوستان (خانم مظفری)‌ نقد مفصلی داشتند که دوران نامه نگاری در ادبیات به سر آمده است و شاعر و نویسنده امروز نباید سراغ آن ها برود.
    الان که این نامه ی زیبا و تاثیرگذار را خواندم با خودم فکر کردم که هرگز نمی توان گفت دوره ای در ادبیات به سر آمده است ادیبی می خواهد فرزانه و دانشور و دلسوخته چون شما که دوره های فراموش شده را همسو با اندیشه و احساس خویش و نیاز جامعه به روز کند.

    با درود بیکران