🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طلسم بی قراری

(ثبت: 261489) تیر 9, 1402 
طلسم بی قراری

به هر طرف که می روم دلم به جستجوی توست
و انعکاس ِروشنی که حس ِ رنگ و بوی توست

قفس قفس شکسته ام بشوق ِ پر گشودنی
چه می شود که بشکند دری که روبروی توست

کشیده قد برابرم ، تمام ِ اشتیاق ِ تو
بخوان حدیث ِ عاشقی ترانه در گلوی توست

چو شاخه ی تکیده ای  به انتظار ِ رویشم
فدای عطر ِ رستنی که در هوای هوی توست

طلسم بی قراری ام بدست ِ عشق ِ تو شکست
نگاه ِ مٌمتد ِ سحر دوباره رو بسوی توست

شب است و بغض ِ تشنگی گرفته قدرت ِ طلا

شزاب ِ کهنه ی عطش همیشه در سبوی توست

 

طلعت خیاطپیشه
طلای کرمانی

 

 

 

نظرها 15 
  1. معین حجت

    تیر 9, 1402

    درود بانو خیاط پیشه گرامی ..
    مثل همیشه عالی…
    فقط یک نکته بانو : مصرع هفتم (زرد) هجای کشیده است و سکته ایجاد کرده، مثلا می‌شود سرود :
    چو شاخه‌ی تکیده‌ای، به انتظار رویشم
    فدای عطر رستنی که در هوای هوی توست
    👏👏👏💐💐💐

    • جناب حجت ارجمند
      از لطف شما ممنونم
      🌺🌸🌺🌸🌿🍃

  2. علی معصومی

    تیر 9, 1402

    درودهای فراوان
    بانو خیاط پیشه ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید
    ♡♡♡
    تو بهترین نشانه ای به فصل فصل آرزو
    همیشه مرغ خاطرم به حال جستجوی توست
    ♤♤♤

    • جناب مهندس معصومی ارجمند
      ار حضور گرم شما ممنونم
      و از بداهه ی زیبایتان سپاسگزار
      در پناه خداشادکام باشید
      🌺🌸💐🌿🍃🌺🌸💐🌿🍃

  3. تیر 9, 1402

    سلام و درود بزرگوار
    شعر زیبایی‌ست

    لاهیجی

    • جناب دکتر لاهیجی ارجمند
      از حضور پر مهرتان سپاسگزارم
      خوشحالم که حضور دارید
      ❤️🌸🌺❤️🌸🌺💐🌿🍃

  4. طارق خراسانی

    تیر 9, 1402

    سلام بر بزگ. بانوی پاک

    غزل زیبا و عاشقانه ای ست
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌🌱

    • استاد ارجمنذم جناب طارق
      از حضور پر مهرتان سپاسگزارم
      این غزل تغزلی با خداست .
      خدایی که همه ی قدرتها از اوست .
      و همه ی عشق ها از او سرچشمه می گیرد.
      در پناه عشق خدا از هر گزندی در امان باشید
      🌸🌺❤️🌸🌺❤️💐🌿🍃

  5. مهرداد مانا

    تیر 9, 1402

    سلام
    رقص انگیز بود و با بشکن خواندمش
    اما متوجه معنای ” هوی ” در بیت چهارم نشدم

    • جناب مانا ارجمند
      از حضور پر مهرتان ممنونم.از اینکه مورد توجه شما قرار گرفته خوشحالم .
      این تغّزلی با خدا می باشد . هو اولین نامی است که بشر برای خدا انتخاب کرده و
      به معنای عشق و آرزو نیز هست و این نام قبل از اسلام است و شاید اولین نام انتخابی بشر برای خداست.
      در پناه لطف ِ خدا پاینده باشید.
      🙏🌺💐🙏🌺🌸💐🌿

  6. برهان جاوید

    تیر 9, 1402

    درود سرکار خانم خیاط پیشه گرامی
    زیباست و دلربا
    پاینده باشید
    🌹🌹🌹

  7. سلام و درود و خدا قوت

  8. مهدی سیدحسینی

    تیر 10, 1402

    درود
    زیباست
    قلمتون نویسا
    🌷🌷

  9. غلامحسین جمعی

    تیر 14, 1402

    درود و سپاس بر استاد بزرگوارم سرکار خانم خیاط پیشه دست مریزاد مثل همیشه زیبا درخور است 🙏🙏🙏

  10. سیامک عشقعلی

    تیر 17, 1402

    درود بر شما 🌻
    شعری زیبا و ستودنی بود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا