🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عرصه همت ..

(ثبت: 3204) بهمن 6, 1395 

بسمه تعالی

 

با دهان خشک   خاموشیم   مانند جرس

یاوه می گویند اما عده ای از پیش و پس

 

حرف حق پنهان نماند در پس لب های من

مرغ زیرک می کند پرواز از دام قفس

 

آب دریا  می زند پس   ماهی بی روح را

در گلستان گل بروید در بیابان خار و خس

 

رود  جاری می شود  از آبشار دلنواز

زندگی وابسته می باشد به تکرار نفس

 

ظلم   ویران می کند   بنیاد کـــــاخ شاه را

روزگاری می رسد ، حق می شود فریادرس

 

هیچکس در زندگی  مانند گل  آزاد نیست

مثل مادر نیست   وقت تنگدستی هیچ کس

 

عرصه ی همت که از سیمرغ خالی می شود

سهل  جولان می دهد  در نابسامانی   مگس