🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عزازیلِ دمده

(ثبت: 252668) آبان 12, 1401 
عزازیلِ دمده

 

سگِ تفنگِ هار تا به دستِ شر سوار شد

هوایِ خدعه در سرش نشست و آشکار شد

سفارشی تر از همیشه چلچراغِ باغ را

نشان گرفت و منکرِ ادامه‌‌ٔ بهار شد

خسی که پشتِ پرده‌ٔ دروغ لانه کرده بود

مساحتِ حقارتش بدونِ استتار شد

نگاهِ عنکبوتِ شک دچارِ ارتفاعِ پست

فشنگِ جنگِ عقرب و خشابِ زهرِ مار شد

کبوتر و چکاوک و هُما و فنچ و مرغِ عشق

شکارِ شرک و شهوتِ شغالِ جیره‌خوار شد

مسلسلِ فسیلِ غم درونِ سینه زد قدم

دقیقه‌ای که سهمِ گل گلوله، انفجار شد

خدایِ شاچراغ را حواسِ کور و کر ندید

که بنده‌ٔ نقاهتِ قشونِ نابکار شد

درختِ شهرِ عِطرِ سیب امید بار داد و باز

دهانِ قاصدک پُر از روایتِ انار شد

دلِ شهید پَر کشید و اجتماعِ سینه‌سرخ

پیامِ پرچمِ سه رنگ و رازِ لاله‌زار شد

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ