🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عصر ما از ادب و شعر گهر باران است

(ثبت: 4530) مرداد 7, 1396 
عصر ما از ادب و شعر گهر باران است

 

چه کسی گفت ادب خانه ی ما ویران است؟

عصر ما از ادب و شعر گهر باران است

شعر نو منظره ی ناب و نفیسی ست در آن

ساختمانی  همه پی سنگ و همه سیمان است[1]

این بنا شعر کهن  بوده و ضربه بر آن

نتوان زد ، مگر این کار ، تو را آسان است؟!

سعدی و حافظِ امروز شما پنهانند

بُخل اگر پا بگذارد به میان،این سان است!!

بشنو از من، که خطایی نبود هیچ به چرخ

گر به زعم تو خطا کرده کسی، انسان است!

گر سخن راست بخواهی به یکی دفتر جو

چون به تحقیق روی، عاقبت آن قرآن است

مهربان باش و سخی، عمر دو روزی باقی ست

تا به خود آمده ای ، عمر خط پایان است

شعرطارق نه به شیرینی سعدی باشد

تلخ اگر هست دوا، تلخی آن درمان است

[1] حرف “ت” در ساختمان ساکن است

طارق خراسانی

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. اله یار خادمیان

    مرداد 8, 1396

     درود  و سلام بر ماه خرا سان طیب الله استادم

    سعدی و حافظِ امروز شما پنهانند

    بُخل اگر پا بگذارد به میان،این سان است!!

    • طارق خراسانی

      مرداد 8, 1396

      سلام و درود بی حد

      سپاس از حضور نورانی شما

      در کشور ما از قدیم الایام رسم بوده شاعران درباری میدان به شاعران دیگر ندهند

      الان هم کسانی که قدرت فرهنگی در کشور دارند به همان منوال عمل می کنند

      این کارگاهی ست که هیچگاه تغییری نداشته است.

      در پناه حق

  2. جواد مهدی پور

    مرداد 8, 1396

    درود و ارادت محضر استاد عزیزم

    مرحبااااااااا

    بسیار زیبا سرودید

    درود بر شما

    • طارق خراسانی

      مرداد 8, 1396

      سلام و درود بر جناب مهدی پور عزیز

      سپاس از حضور همبشه گرمتان

      در پناه خدا

  3. لیلا صالح

    مرداد 8, 1396

    سلام بر استاد بزرگوارم. 

    درودها بر شما مهربان. 

    ممنونم از به اشتراک گذاشتن سروده های زیباتون. 

    شاد و سلامت باشید. 

    • طارق خراسانی

      مرداد 8, 1396

      سلام بر نور چشمم لیلای عزیز

      سپاس از حضور پر مهرتان

      در پناه خدا

  4. علی اکبر سلطانی

    مرداد 8, 1396

    سلام فرماند ه ی جان ..

    عالی بود سخن از دل ما گفتی /….

    سعدی و حافظِ امروز شما پنهانند/// بُخل اگر پا بگذارد به میان،این سان است!

    دست مریزاد ..

    قلمتان گلباران..

  5. مهران اسدپور

    مرداد 9, 1396

    درودها جناب خراسانی عزیز ؛

    دستمریزاد…

    شعر طارق نه به شیرینی سعدی باشد …

    تلخ اگر هست دوا تلخی آن درمان است.

    مستفید شدم…

  6. مهدی صادقی مود

    مرداد 10, 1396

    سلام استاد خراسانی عزیز

    بسیار زیبا

    مثل همیشه

    درودتان

  7. مرداد 11, 1396

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا