🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عصیان

(ثبت: 252538) آبان 7, 1401 

 

عصیان
در حجم ناله ای همه جا را صدا گرفت
تیهوی پشت بوته تنش شعله میکشید
در انعکاس خسته ی پرواز بی پرش
تبخیر خون و قطره ی باروت می دمید

مانند برگ زرد خزانی که شاخه را
با آخرین رمق به تماشا کشیده بود
در های و هوی زمزمه ی باد لعنتی
در گوشه ای به دنج رواقی خزیده بود

با انعکاس آینه و نور ‌و آفتاب
در امتداد سِحر بلورین خلسه ها
در سایه سار صبح و سکوتی شنیدنی
آنسوتر از عبور دلآشوب پرسه ها

بغضی برای حادثه ای نقشه می کشید
رنگ فریب و نخوت و نفرت گرفته بود
از ناکسان ظلم و ستم پیشگان خود
رمز و رموز پستی و نکبت گرفته بود

عصیان میان پیکره اش شیهه می کشید
انگشت روی ماشه به هر سو چکیده بود
وقتی میان گله بیافتد چه می کند ؟
گرگی که بره بره به آنی دریده بود

در کورسوی باور چرکین عقده ها
عق می زد از سیاهی عمق عقیده اش
با هر گلوله ای که به شلیک ضجه ها
رد میشد از گلوی شکار بریده اش

درها گشوده بود و هیولای لعنتی
دزد حریم خلوت شاه چراغ شد
بعد از سیاهه ایکه بنامش نوشته اند
در خرمن شراره ی خود نقره داغ شد

 

 

 

 

نقدها
  1. علی معصومی

    آبان 8, 1401

    سلام و عرض ارادت
    عزیزان ادیبم و
    جناب استاد سلمان مولائی نازنین
    سپاس که بر سیاهه این کوچکترین با نظر لطف قلم تاخته، ضمن چشم پوشی از لشکالات اینحانب، بنای تشویق نهاده و کوچک نوازی فرمودید.
    مردی که نزدیک به یک دهه از اندیشه ناب ‌و قلم هنرمندش اموخته ام
    سلمان مولایی سبک و سیاق منحصر به فردی دارد که هرکدام از اثارش دارای امضایی نام اشنا و زبانی شناخته شده است.
    قدرت کلامش بر بسامد الفاظ می چربد و وجوه دیدگاهش بر لایه های پنهانی از معانی گسترده، سیال و روان و دلبرانه، خودنمایی می کند.
    بدون تردید، تاثیر شعر و اثار ارزشمند سلمان مولایی و انگشت شماری ادیبان دیگری که مجال نام بردن تک تک عزیزشان در این خلاصه نیست، بر گستره ادبیات زمان قابل کتمان نبوده و نخواهد بود.
    خوشحالم که در زمانی زندگی می کنم که این عزیزان را می خوانم و از ساحت ادبشان می اموزم.
    در پناه خالق گل باشید.💐🌿

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 7, 1401

    سلام و احترمام حضرتان استاد معصومی گرامی

    یاد و خاطره شهدای حرم شاهچراغ ع گرامی باید

    پر پر شدند آن همه گل در حرم شبی
    خفاش وارد حرم امن گشته بود

    درود بر شما

    زنده باشید

    💐💐🙏🌹

  2. عرض ادب و احترام
    درود
    چهار پاره زیبایی بود
    روحشان شاد

  3. غلامحسین جمعی

    آبان 7, 1401

    درود و سپاس بر استاد بزرگوارم

    جناب معصومی

    دستمریزاد بزرگوار
    در کورسوی باور چرکین عقده ها
    عق می زد از سیاهی عمق عقیده اش
    با هر گلوله ای که به شلیک ضجه ها
    رد میشد از گلوی شکار بریده اش

    برایتان بهترین هارا آرزو دارم به امید پیروزی حق بر باطل

    🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹🙏🙏🙏🙏

  4. محمدعلی رضاپور

    آبان 7, 1401

    دزد حریم خلوت شاه چراغ شد

    سلام و درود و ارادت

  5. سیاوش آزاد

    آبان 8, 1401

    سلام یاد شهدا دل را به کربلا می برد
    زنده باشید
    درود بر تمام کسانی که درین مرزبوم امنیت آوردند

  6. سیاوش آزاد

    آبان 8, 1401

    سلام
    مطالبی به نظر می رسد ولی چون خام است و نیز اثر، زبان معاصر دارد که تسلط بنده بر آن کمتر است از بیانش صرف نظر نمودم

  7. حسین شیرکوند

    آبان 10, 1401

    🌹🌻🌹🌻🌹🌻🌹