🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عهد ..

(ثبت: 4271) خرداد 24, 1396 

بسمه تعالی

 

گیسوی تــو باشد   نخ  پیوند  علایق

ای آنکه نباشد به تو هردلشده  لایق

 

معشوق اگر کج بنهد نقطه ی پــرگار

از دایره ی عشق برون می رود عاشق

 

با همّت دل  دست توانگر به در آید

از جانب خـــالق برسد  رزق خلایق

 

ما با هم اگر   عهد صمیمانه  ببندیم

یاران همه باشند به این عهد موافق

 

نفرین به دروغی که مرا ازتو جدا کرد

جانم بفدای دل آیینه ی صــــــــادق

 

اندام دل آرای تو چون سرو  بلند ست

سخت ست که آیم به بلندای تــو فائق

 

هر چند که ابروی تو مایل به وفاق ست

چشمان تو باشند از ابروی تو شـــــایق

 

قرآن که کتابی ست همه حکمت و اندرز

فهمش نتوان کرد   جز  از منظر نـــاطق