🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فصل کودکی

(ثبت: 243676) آذر 29, 1400 

 

تلخ و شیرین بود فصل کودکی
پر تلاش و پر هیاهو زیرکی

ماه مهر و وحشت درس و کلاس
درد انگشتان و مشق زورکی

زنگ انشا زنگ املا و هنر
جمله سازیهای سست و آبکی

من فراری بودم از درس حساب
جمع های هفت و نه ده بر یکی

زنگ ورزش پر ز شور و خنده بود
جست و خیز و شیطنت با چابکی

فارسی خوش بود با روباه و زاغ
بوی جوی مولیان رودکی

ساعت تاریخ پند آموز بود
داستان خاندان برمکی

آری آری کودکی خوش میگذشت
خنده های بی دلیل و دلقکی

کاش شیرین بود این ایام هم
مثل سوهان مثل نقل و پولکی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    آذر 29, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    . و بالاخر هم نتوانستم یک بیت را برای تشویق
    . برای نمونه انتخاب کنم !!!!
    . آنقدر بیت بیت این غزل شیوا و گویا و زیبا بود 🌺
    . استاد ارجمند حضورتان را خوش آمد می گویم 🌺
    . بمان و بتاب خورشید سان مهر 🌺🌹🌺🌹🌺

    • آذر 29, 1400

      درود استاد گرامی
      متشکرم ازنظرلطفتون وخوشامدگویی گرمتون

  2. طارق خراسانی

    آذر 29, 1400

    زنگ ورزش پر ز شور و خنده بود
    جست و خیز و شیطنت با چابکی
    فارسی خوش بود با روباه و زاغ
    بوی جوی مولیان رودکی
    سلام و درود
    صفا جان تو در سرودن محشری
    این دومین اثر زیباست که از تو می خونم
    خیلی به شعر مسلطی
    آفرین
    عزیزم، یلدایت مبارک
    در پناه خدا 🌿❤️🌹🌹❤️❤️🌹🌹🌿👏👏👏👏👏👌

  3. فریبا نوری

    آذر 29, 1400

    ماه مهر و وحشت درس و کلاس
    درد انگشتان و مشق زورکی

    درودها

    🌷👏🌷

    – کودکان امروز دیگر زیر بار مشق های زورکی نمی روند
    و اما مهر هنوز ماه وحشت است و شاید نفرت برایشان
    عدم احساس نیاز به آموزش اجباری و پرفشار مدرسه به دلیل در دسترس بودن هر آنچه که بخواهی بیاموزی تنها با یک کلیک ساده، از یک سو، و امکانات و جذابیت های سرگرمی ها و بازی های دیجیتال از سوی دیگر ، و تغییر سبک زندگی از جمعی به هسته ای، مدرسه رفتن را به یک کار بیهوده در ذهن کودکان تبدیل کرده است.
    و چون نیک بنگریم نظام های آموزشی اجباری ده دوازده ساله در سراسر دنیا با واقعیت جهان امروز تطابق ندارند.
    من فکر می کنم زمان زمان بازگشت است به دوره ای که تنها کسانی که عاشق و طالب علم بودند و استعدادی و شوقی در باب آموختن نظری داشتند سراغ دانشمندی حکیمی ادیبی می رفتند و پای مکتب آنها می نشستند و می آموختند با این تفاوت که امروز با گسترش تکنولوژی، اختیار انتخاب حوزه ی دانش و همین طور معلم و استاد از سراسر عالم هم وجود دارد.
    🌷🌿🌷

  4. حسین شیرکوند

    آذر 30, 1400

    🌺🌸🌷🌺🌸🌷🌺

  5. حسن نبی

    آذر 30, 1400

    درودها ، بسیار روان و زیبا سرودید احسنت👌👌👏👏

  6. جانا سخن اززبان ما میگویی

    من فراری بودم ازدرس حساب
    جمع های هفت ونه ده بریکی

    زیباسرودای 👌👌👌

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا