🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فکاهی آدم

(ثبت: 228) آبان 24, 1394 

شصت منزل شدم بیابان گرد ، آمدم تا دو راهی آدم
بی گناهی من نشدثابت، رد شدم با گواهی آدم
کاش در خاک جبر می ماندم، صورت فتنه را نمی دیدم
اختیارست و عشق و بیداری، علت شب سیاهی آدم
سجده ما را نکرد اما ، ما ، سرکشی نزد او نیاوردیم
باز نفرین به هر چه شیطانست، باز هم سر به راهی آدم
تو که هستی کجا نمی دانم ، با که ای آشنا نمی دانم
همه اش دانم و نمی دانم ، چکنم با فکاهی آدم
آسمان را با جنگ می گیرد ، کوه را روی چنگ می گیرد
در دمی صد نهنگ را بلعید ، مرحبا ریز ماهی آدم
این که میمیرد و نمی میرد، برخدا هم بهانه می گیرد
آسمان و زمین خراب شود ، روی تصویر واهی آدم
نقش هستی به نام او کردند، هرچه مستی به جام او کردند
جمع جانها به خدمت او یند ، بازهم بی سپاهی آدم

نظرها 10 
  1. درودها بر استاد صادق…..الله یار خادمیان بزرگ.

  2. آبان 24, 1394

    درود و سلام سرورم استا د خوش عمل  خوش نیت خوش خلق  نیک راه متشکرم از   شاگرد ستایی و بنده نوازی شما

  3. نگار حسن زاده

    آبان 24, 1394

    سلام و عرض احترام استاد بزرگوارم….بسیار زیباست…درود بر شما…موفق و موید باشید

  4.  درود و  بر شما و حسن نظر  شماسپاسگذارم  زنده باشی و شادمان

  5. سوگند صفا

    آبان 25, 1394

    بازم هم بی سپاهی آدم…………

    سلام و درود..

    بسیار دلنشین بود….

    برقرار باشید

    • اله یار خادمیان

      آبان 26, 1394

       سلام درور برقرار و عزیز باشی بی نهایت سپاسگذارم

  6. سلام شاعراستاد و اندیشمند پیشکسوت

    در هر حال این سالگرد ها را به وقتش باید پاس داشت با همین زبان شیوا

    جانمایه ی اشعارتان روحپرور و دل انگیز است

    شصت منزل شدم بیابان گرد ، آمدم تا دو راهی آدم
    بی گناهی من نشدثابت، رد شدم با گواهی آدم

    اله یار خادمیان
     

    سپاس

  7. سلام شاعراستاد و اندیشمند پیشکسوت

    در هر حال این سالگرد ها را به وقتش باید پاس داشت با همین زبان شیوا

    جانمایه ی اشعارتان روحپرور و دل انگیز است

    شصت منزل شدم بیابان گرد ، آمدم تا دو راهی آدم
    بی گناهی من نشدثابت، رد شدم با گواهی آدم

    اله یار خادمیان
     

    سپاس

  8. اله یار خادمیان

    آبان 26, 1394

     سلام و درود استاد  ودوست عزیز  افتخارم به این   که در کنار بزرگوارانی چون شما تلمذ می کنم و می اموزم

     شاگرد پروری و دوست نوازی کرده اید  صمیمانه متشکرم بر فراز باشی

  9. سمانه تیموریان

    آبان 27, 1394

    درود استاد عزیزم

    زیباست و عمیق

    در پناه حق 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا