🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قافیه گردانی

(ثبت: 227596) خرداد 18, 1399 
قافیه گردانی

 

چشمِ تارم پس از  او  یکسره  بارانی  بود
دلم از  شورشِ  غم، هر شبه  طوفانی  بود

داغیِ عشق، دلم را چو به ‌تسخیر کشاند
گویی آنجا نه دگر فصل زمستانی بود

دیدمش شور به پا شد به دل‌ و دفتر عشق
پیش  از  آن  کار  قلم  قافیه  گردانی  بود

باورم   شد   که    وفادارِ    دلم   می ماند
غافل   از  آنکه  فقط  اهل  سخنرانی  بود

قبله‌ی  من  شد  و  هر بار  طوافش  کردم
کارم  از    دولت   احساس  نگهبانی   بود

رفت و با رفتنش  از زندگی‌ام  ایمان رفت
بی‌ وفایی  به  کجا  رسم   مسلمانی  بود؟

بعد از او  وا  نشده پای  خوشی در دلم  آه
هر چه  آمد  به  سرم   مطلع  ویرانی  بود

درد چون عشق به این سینه سرایت کرده
طفلکی  دل  که  در این غائله  قربانی بود

✍ #بهاره_کیانی

۹۹/۳/۲

 

 

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‌

نظرها
  1. امیر جلالی

    خرداد 18, 1399

    رفت و با رفتنش از زندگی‌ام ایمان رفت
    بی‌ وفایی به کجا رسم مسلمانی بود؟

    درد چون عشق به این سینه سرایت کرده
    طفلکی دل که در این غائله قربانی بود

    عاشقانه ای حزن انگیز و درد آلود …
    هم باور پذیر بود و هم خواننده می توانست به راحتی با شخصیت درون اثر همزاد پنداری کند .
    درود بر شما

  2. رسول رشیدی راد

    خرداد 18, 1399

    با سلام و درود خدمت شما خانم کیانی
    مهمان طبع لطیف شما بودم
    بهره مند شدم
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    عشق باید که بر این سینه شبیخون بزند
    شعله بر دامن صبر دل مجنون بزند
    🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    خرداد 29, 1399

    سلام

    غزل زیبایی ست

    در پناه خدا

    🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا