🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قبله ی خطا

(ثبت: 261959) مرداد 8, 1402 

 

شب بود و به منجلاب فتادیم
گمراهیمان ز نامها بود
غافل که در احترام هر نام
گسترده و چیده دامها بود
از نام علی مدد گرفتند
تا راهیمان به چاه سازند
از داغ حسین بهره بردند
تا غافلمان ز راه سازند
دیدند ز علی عزیزتر نیست
پس بیرق او علم نمودند
با پرچم او هزار فتنه
بین عرب و عجم نمودند
آنان به دروغ و جعل و تحریف
تاریخ برایمان نوشتند
صد بذر نفاق و شرک و کینه
در خاک دروغ و جعل کشتند
بی هیچ دلیل و اختلافی
یکباره به جان هم فتادیم
امروز ز برادر مسلمان
آکنده ز کینه و عنادیم
کعبه نه نجف نه کربلا بود
ما قبله هزار آفریدیم
هر قبله که خانه ی خدا نیست
ما قبله ی خود خطا گزیدیم

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    مرداد 8, 1402

    آفرین بر تو سلیم جان … شاید برایت نگفته باشم که در شادگان ، سربندر ، اهواز ، هویزه ، شوش ، گتوند ، آبادان ، خرمشهر ، امیدیه ، سد دز ، اندیمشک ، مسجدسلیمان ، باغ ملک ، بهبهان و جفیر مدتی کار کرده و ساکن بوده ام و جز مهربانی و خونگرمی و خوبی از آن دیار چیزی ندیدم .

    راستی چرا بندهای این شعر را از هم سوا نکردی؟

    • سلیم حمادی

      مرداد 9, 1402

      سلام مهردادجان .این ازخوبی خودته که دیگران رو هم خوب میبینی .مهردادجان خودت اهل کجایی؟

  2. محمد رضا خوشرو

    مرداد 9, 1402

    و عرض ادب
    حضرت علی پشت و پناه تان

    دل انگیز

    بسیار عالی بود
    در پناه حق
    🌹