🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قسمت عیان

(ثبت: 211274) تیر 9, 1398 
قسمت عیان

چه شد مسیر عاشقی، بقلب بی‌نشان رسید
به  زورق  شکسته‌‌اش، صدای بادبان رسید

چگونه از جهان ما، امید و عشق رفته است؟
که لشکر هوس چنین، به شهر بی‌اذان رسید

قرار  بی‌قرار من! چگونه  باغ  این  شده؟
که خشم‌ خار خاطره، به قلب باغبان رسید

چگونه  مسلخ  هوس، قرارگاه  غصه  شد؟
و خنجر نهان غم، به پشت عاشقان رسید؟

چگونه تازیانه‌ ها، ترانه را نشانه شد
که هر صدای بی‌رمق، به‌ نحسی شبان رسید

صنوبرانه‌های  من! تمسخر خزان کیست؟
که دار خاطراتمان ، به‌ زاغ  آشیان رسید؟

اگر چه خواب سایه‌ام، به‌ سقف آسمان رسید
اگر چه پشت خسته‌ام، به‌ آرش کمان رسید

اگر چه طعم عاشقی، به قلب این و آن رسید
صدای  پای مرده‌گی، به من ز هر کران رسید

ولی هنوز زنده‌ام،  هنوز میوه می‌دهم
اگر چه  پیری  تنم، به قسمت عیان  رسید

علی سلطانی نژاد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. فریبا نوری

    تیر 9, 1398

    چگونه از جهان ما، امید و عشق رفته است؟
    که لشکر هوس چنین، به شهر بی‌اذان رسید
    👏🌹👏👏🌹

  2. طارق خراسانی

    تیر 10, 1398

    اگر چه طعم عاشقی، به قلب این و آن رسید
    صدای پای مردگی، به من ز هر کران رسید

    ولی هنوز زنده‌ام، هنوز میوه می‌دهم
    اگر چه پیری تنم، به قسمت عیان رسید

    👏👏👏👏👏

    سلام و درود

    خیلی زیباست
    دلمریزاد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا