🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 لبخنــــدِ برگــــها

(ثبت: 1618) خرداد 11, 1395 

برگى كبود از شاخه ى يخ كرده اى افتاد
آخر خودش را باخت بين بازوان باد

تا خاك مى رقصيد و مى چرخيد و مى خنديد
بر شانه ى بادى كه تحويلِ زمينش داد

با خنده ى تلخى حضورش را خوش آمد گفت
خاك سياه منتظر، در لحظه ى ميعاد

در گوش برگِ مات، با شيرين زبانى خواند:
به به! عروس باغ، آمد خانه ى داماد!

خواهى نخواهى، سرنوشت ساده ات اين بود:
سبزينگى، سرخى، سقوطى نرم و بى فرياد…

وقتى كه آبان خون به روى چهره ات پاشيد
 ياد من آمد خنده ى سبز تو در خرداد

 امروز و فردا زير پاى عابران بى شك
دردِ تو را حس مى كند هر كورِ مادر زاد

 درجا كمى جنبيد و انديشيد با خود برگ:
بغضم بگيرد، مى شود يك باغ، دشمن شاد

خاك پذيرنده! زمينگيرت نخواهم شد
سرشارِ حسِّ رويِشم.آزاده ام..آزاد.

حل مى شود شيدايى شمشادى ام در تو
از بركت سرخِ هبوطم مى شوى آباد

ارديبهشتِ بعد، وقتى عطر من پيچيد
لبخند امروز مرا مى آورى در ياد…

نقدها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 12, 1395

    با سلام و درود بر بزرگ بانوی شا عر پاک

    اگر چه   در سفر هستم  و دسترسی به نت مشکل  است  ولی در آخرین لحظات  امروز سعادت خوانش شعر شما نصیبم شد.

    شعری  پخته و فاخر و  دارای معانی  عرفانی منحصر به خانم غزل آرامش.

    به وجودتان افتخار می کنم .

    در پناه خدا شاد زی……………………………………………………………

نظرها
  1. سمانه تیموریان

    خرداد 11, 1395

    فوق العاده است 

    درود بر ملکه شعر پاک 

  2. جواد مهدی پور

    خرداد 12, 1395

    سلام و عرض ادب محضرتان بانو آرامش گرامی

    بسیار عالی سرودید

    با تصاویر دلپذیر و جاندار

    لذت بردم از شعرتان

     سر بلند باشید

  3. مجید مصطفوی (ماجد)

    خرداد 12, 1395

    درود بر شما

  4. سحر جهانی

    خرداد 12, 1395

    درود وسپاس خانم آرامش 

        

        

      

  5. سوگند صفا

    خرداد 13, 1395

    سلااااام و عرض ادب خانوم آرامش….

    بسیار بسیار قابل تامل هستش

    و زیباست…..

    زنده باشین

    یاحق

  6. سلام بانوی شاعر

    سروده ی هدفمند و زیبایی ازتون خوندم و لذت بردم.

    سیر روایی اثر هیچ وقفه ای نداشت و مقصود شاعر به خوبی به مخاطب منتقل میشد.

    پرهیز از بیان مستقیم پیام در اثر ادبی ، یک اصل مهم و غیر قابل انکاره که لازمه بهش توجه بشه و این اثر نمود خوبی بود از توجه به این اصل مهم.

    برقرار باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا