🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ماه محرّم

(ثبت: 214203) شهریور 9, 1398 

ماه محرّم

دوباره بوی محرم رسید و ماه عزا شد
ببین که مرغ دلم رهسپار کوی بلا شد

به آیه های الستُ بربَّکم… که خدا گفت
ز عهد لم یزل خود ترانه ای ز وفا شد

کسی که گرد حریم خدا بسعی و صفا بود
ز حج کناره گرفته بسمت و سوی منا شد

دمی ورق بزن ای دیده پلک ناله ی خود را
کنون که ماتم و حُزنِ شهیدِ کربُ بلا شد

تو هم چو ابر بهاران ببار و نوحه گری کن
که قحط قطره آب از گلوی خون خدا شد

بگو که ناله بر آرد صدای شهپر فطروس
سری به نیزه بلند و ز پیکری که جدا شد

به عشق جلوه ی جانان هوای درد و بلا کرد
فدای درد و بلائی که جرعه های دوا شد

شراره ای که خرمن ظلم و ستم بسوزاند
چو ناله های تو معصومی آتشیکه بپا شد

 

 

 

 

نظرها
  1. سلام و درود بر استاد عزیز

    دوباره بوی محرم رسید و دل هوای حسین

    حق یارتان باد

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🍃🌿💐

  2. امیر جلالی

    شهریور 9, 1398

    امید که درس حقیقی را بیاموزیم و راهپیمای مسیر دل باشیم .
    بهره بردم و درود بر شما

  3. ولی اله بایبوردی

    شهریور 9, 1398

    سلام و درودها

    استاد ارجمند جناب معصومی عزیز

    دمی ورق بزن ای دیده پلک ناله ی خود را
    کنون که ماتم و حُزنِ شهیدِ کربُ بلا شد

    در پناه حق

    🌺🌺🌺🌹🌺🌺🌺

  4. طارق خراسانی

    شهریور 9, 1398

    سلام و درود

    عجب غزل زیبایی
    در خور محرم
    عالی ست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏❤️🌿

  5. مينا امينی

    شهریور 9, 1398

    درودها هنرمند
    چه خوب که سایت کم کم داره به شعرهای آیینی مزین میشه درست مثه تمام برزن ها که هر کدام به مصرع یا بیتی …

    ممنونم از اشتراک گذاری

    مانا باشید و موفق💐💐💐

  6. هادی بیابانی

    شهریور 9, 1398

    سلام استاد عزیز اجرت با امام حسین علیه السلام💐🙏❤️

  7. علیرضا حکیم

    شهریور 10, 1398

    درود بر شما شاعر عزیز
    شعر زیبایی بود
    عجر کم عندالله

  8. نسرین حسینی

    شهریور 10, 1398

    بسیار زیبا بود درودها برشما
    جناب معصومی گرانقدر
    قلمتون نویسا
    اجرتون با سالار شهیدان

  9. رسول رشیدی راد

    شهریور 11, 1398

    با سلام و درود خدمت آقای معصومی عزیز
    لذت بردم از شعر زیبای شما
    دستمریزاد🌹🌹❤️❤️❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا