🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ماه مهمانی

(ثبت: 6015) اردیبهشت 29, 1397 

 

 

مریدِ  بلبلانِ نغمه گر باش          
شباهنگ  پر از آهنگِ ترباش        
فضا شد تازه  از  بانگ  پرستو  
پرستو  با پرستو همسفر باش
زمان رویش و بالندگی شد
 بهار آمد درختی بار ور باش
    موذن  پنج  نوبت  داد هشدار       
دمی از خواب  مرگی با خبرباش
 تو را خوانِ خداوندی گشودند      
رها از آب  و نان مختصر باش
 تماشا می کنی  حاشا مکن دل         
 نظاره می کنی صاحب نظر باش
 درآن شهری که نوشیدن حرامست   
 به رسم روزه دارا ن در گذرباشی
همیشه فر صتِ  نصرت نباشد       

درآیات الهی  مستمر  باش
 بیا  تا فرصتی  داری گل من       
زباغ سبز شیطان بر حذر باش
 صدا یِ  باز  توحیدی بشر را        
 بشارت می دهد باش و بشر باش
 به اشک آیینه کاری کن دلت را    
 شبی را  تا سحر شور و شرر باش
 هزاران دل فدای شبنم  صبح        
 اگر شبنم فروشی ، در سحر باش
 در این ماهی که مهمان خدایی        
رها از بند دیوی ،  مفتخر باش
 خداهم، دوست دارد  دوست داری
 تو که با او رفیقی بیشتر باش

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):