🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرثیه‌ی عشق

(ثبت: 234478) آذر 23, 1399 

 

هربار  که  با  یاد  تو   از  درد  سرودم
آتش   زده ‌ام    مُستَمِعِ   مَرثیه‌ام    را

غیر از تو اگر مِهرِ کسی‌ در دل من بود
بگذار  به  آتش    بِکشم  حاشیه‌ام   را

بگذار  که سر  پیش تو  آرم  و  بگریم
تا   بلکه   بخوانم    غزلِ   تعزیه‌ام  را

گفتم نشوم عاشق و دیدی  که چگونه
آن   آمدنت  ریخت  بهم  فرضیه‌ام  را

گُم  کرده‌ام  انگار  کنارت دل و جان و
حتی   غزل  و  ابجدِ  هر  قافیه‌ام   را

بی آب شده چِشمه‌ی  چَشمان  تَرم، آه
باید  که  به  درمان   ببرم  قرنیه‌ام  را

دیوانه تر از عاشق  مغرور که  دیدی؟
برهم  بزند حالِ خوش و  روحیه‌ام را

عاشق ‌نشو! هروقت‌شدی صبرنما،صبر
تا گوش فلک هم  برسان توصیه‌ام را

دل مانده هنـوزم به خدا پایِ قرارش
بیهوده تو بر هم  زده ای زاویه‌ام  را

#بهاره_کیانی

 

 

 

 

نظرها
  1. علی معصومی

    آذر 23, 1399

    درود ها بر شما
    بانو کیانی ارجمند
    ◇◇◇◇
    بسیار زیبا و دلنشین سروده اید احسنت بر شما
    ◇◇◇
    بداهه ای تقدیم:

    اقبال من و گردش ایام چنین بود
    اینگونه نوشتند خط ناصیه ام را

    یک لحظه نشد خاطرم از یاد تو غافل
    بستند به مژگان تو هر ثانیه ام را

    🌿🌹

    شادکام باشید

  2. حسین شیرکوند

    آذر 23, 1399

    💐🌹💐🌹💐🌹💐

  3. طارق خراسانی

    آذر 23, 1399

    سلام

    قطعه شورانگیز با قوافی خاص و سخت است
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • سلام و عرض ادب استاد بزرگوارم

      سپاس از همراهی همیشه سبز و ارزشمندتون

      بازهم بنده رو شرمنده‌ی مهرتون کردین

      دلتان شاد و بهاری
      در پناه حق

      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. رسول رشیدی راد

    آذر 24, 1399

    🌹🌹🌹🌹💐💐💐💐

  5. عادل دانشی

    آذر 24, 1399

    درود بر شما
    بسیار زیبا و شورانگیز سرودید 🌸🌸🌺🌺🌺

  6. امیر جلالی

    آذر 25, 1399

    در بیت هشتم ذهن آدمی دچار پارادوکسی می شود که اگر تجربه ای پشت استدلال آدمی باشد یقینا آنرا لمس می کند. یعنی عشق و صبر مانند شب و روز می مانند.یا این باید باشد و یا آن دیگری … بحث عقل و عشق را باید مروری کرد. و اما بیت آخر بی نهایت زیبا بود و معنا دار … عاشق به واسطه بی قراری و شیدایی اش دچار سرگشتگی و تغییر در زاویه اش شده … مانند آن است که قبله را گم کرده باشد. البته که عاشق به هر سو که بنگرد قبله اش همان سو است.
    بهره بردم و درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا