🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مشق ، عشق

(ثبت: 934) اسفند 14, 1394 

در نگاهی، بنده  می گردد دلی

  مشکلی کی حل شود با مشکلی

 

سبز می گردد به مهری زندگی

زرد می گردد به خشمی حاصلی

    

کوه می سوزد به اندک شعله ای

 غرق می گردد به موجی ساحلی

 

بی طراوت  کی شود دلبر بهار

تا نروید گل  نسوزد بلبلی

 

  نام و عنوان را نمایی می برد

 شاه را  دل می رباید سائلی

 

  عشق مجنون   می کند علامه را

 گم شود در رنگ و نقشی فاضلی

 

ای اسیرِ چشمِ سحر آمیزِ  نقش/

  تا بکی از  نفس  غیرت غافلی

 

   گربخوانی صد رساله مشقِ عشق

 چون برون  از حسّ و حالی  جاهلی

 

شاعر بی عشق شعرش گل نکرد

  گر نسوزد  سوز و سازت زائلی

 

عشق و دل آیینه ی  ایزد نماست

      گر به غیراز  آن  ببینی  باطلی