🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مشیت تاریکی

(ثبت: 248078) خرداد 7, 1401 

 

چه‌قدر واقعه‌ی جانگداز روی دهد
زِ حرص و آز و صفت‌های غیرِ انسانی
که اقتضای تحوّل دوباره درک شود
در این سرای پر از جور و نابسامانی؟

چقدر مرد و زنِ بی‌گناه مویه کنند
ز داغِ مرگِ عزیزانِ خفته در آوار
چقدر کودک معصوم و پاک کشته شوند
به دستِ اسلحه‌‌‌ی کج‌نهادِ یک بیمار؟

چه قدر جنگ و نزاع و چه قدر بدبختی
به دست نوع بشر بر بشر روا گردد؟
چه قدر فقر و فلاکت شیوع یابد تا،
حصار ذهنی ما از خطر رها گردد؟

زمان آن نرسیده دمی درنگ کنیم
برای سنجش و ترسیمِ راهِ پیموده؟!
به روزگارِ عتیق و به عهدهای جدید
مدام گشتنِ در چرخه‌های بیهوده؟!

نه ذهنِ جمعی ما برده ره به پیروزی
برای خلق جهانی کمی ازین بهتر
نه نخبگان و نه توده مددرسان بودند
نه اعتقاد به اندیشه‌های تک‌محور

کنون که در ته چاهیم و غرق تاریکی
بیا که نورِ خرد را به راه هاله کنیم
برای فصل رهایی امید کافی نیست
مگر شهامتِ تنقید و استحاله کنیم

#فریبا_نوری
– پنجم خرداد ماه 1401